[ad_1]
به گزارش آیندگان
تیم ملی اسپانیا سپس از شانزده سال دیروز در حالی کرواسی را ناکامی داد که برای اولین بار درصد مالکیت کمتری نسبت به حریف داشت.
آخرین مطالب
- ایندگان – «هزارمین شب» از گریم «مهدی سلوکی» رونمایی کرد_آیندگان
- مدیتیشن ژاپنی برای افت استرس؛ ۶ منفعت شگفتانگیز ذن_آیندگان
- ایندگان – فراخوان سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم کودک انتشار شد_آیندگان
- سوئد گام اول را محکم برداشت و صدرنشین شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_آیندگان
- رسوایی KPMG؛ گزارش مهم مزایای هوش مصنوعی پر از توهمات هوش مصنوعی بود_آیندگان
به گزارش “ایندگان”، دیروز آمار بازی اسپانیا و کرواسی که با برتری مطلق لاروخا و برتری 3-0 به آخر رسید نشان میداد که درصد مالکیت اسپانیاییها در این مسابقه 46 درصد و درصد مالکیت کرواسی 54 بوده است.
دلنشین این که شانزده سال می بود که تیم ملی اسپانیا هیچ زمان این چنین آماری ثبت نکرده می بود. از سال 2008 و بالا گرفتن تب تیکیتاکا اسپانیاییها به مصاف هر حریفی، ضعیف یا قوی، رفتند همیشه کنترل توپ را در اختیار داشتند. کم کم این شیوه بازی به نماد و مهر اسپانیا تبدیل شد.
اما دیروز در یورو لوئیس دلافوئنته جسارت این را داشت که از سنت شانزده ساله عبور کرده و تیمش را به روشای دیگر به میدان بفرستد. این قمار سرمربی اسپانیا به بهترین شکل ممکن جواب داد و آنها کرواسی مدعی را 3-0 در هم شکستند.
اسپانیا سپس از 136 بازی رسمی پیاپی به روشای بازی کرد که برای تماشاگرها ناآشنا می بود. آنها دیگر اصراری به نگه داری توپ و پاسکاری نداشتند و زیاد تر همانند به منچسترسیتی پپ گواردیولا بازی میکردند. آخرین باری که اسپانیا مالکیتی کمتر از حریف داشت به فینال یورو 2008 برمیگشت که آنها آلمان را در حالی ناکامی دادند که درصد مالکیت توپشان 46 درصد می بود.
فابیان روئیز که با حرکتی تکنیکی و دیدنی گل دوم اسپانیا را زده می بود در آخر بازی با سوالی در همین باره روبه رو شد و او گفت: “مهم این است که تیم ببرند و یقیناً خوب بازی کند. آمارها و مالکیت توپ اهمیتی ندارد. ما امشب بردیم و این مهم است”.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر
[ad_2]
منبع
