به گزارش آیندگان
اگرچه اپل طبق معمولً چرخهای ۲ ساله را برای ترقی فرایندهای تشکیل تراشههای خود جستوجو میکند، این گمان قوت گرفته است که فرایند ۳ نانومتری برای سومین سال در تراشه آیفون ۱۷ منفعت گیری شود. دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد که در ادامه نوشته آنها را بازدید میکنیم.
بهگزارش 9to5Mac، نسل بعدی فرایند تشکیل تراشه TSMC با شدت قبلی خود گسترش اشکار نکرده است. ما اولین تراشه ۳ نانومتری اپل را در سال ۲۰۲۳ مشاهده کردیم. اکنون هرچند شایعه ها اولیه نشان میداد که تراشه آیفون ۱۷ با فرایند ۲ نانومتری تشکیل میشود، انگارً دیگر نباید چشم به راه این اتفاق باشیم. «مینگ-چی کو»، تحلیلگر سرشناس زنجیره فراهم باور دارد که در سری آیفون ۱۷ ناظر نسل سوم فرایند ۳ نانومتری یعنی N3P خواهیم می بود:
«پردازندههای مدلهای ۲۰۲۵ آیفون ۱۷ با فرایند N3P یا ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. انتظار میرود که پردازنده مدلهای ۲۰۲۶ آیفون ۱۸ از فناوری ۲ نانومتری TSMC منفعت گیری کنند. بااینحال، بهعلت نگرانیهایی که درمورد هزینه تشکیل وجود دارد، به گمان زیادً همه مدلهای تازه آیفون ۱۸ به پردازنده ۲ نانومتری تجهیزنمیشوند.»
تراشه M5 اپل به گمان زیادً ۲ نانومتری نخواهد می بود
پیشبینی میشود که TSMC در سال ۲۰۲۵ تشکیل اولیه نخستین تراشهها با فرایند ۲ نانومتری (N2) را اغاز کند و تولیدات با حجم بالاتر به تاریخی دیرتر در سال آینده میلادی موکول شود. این زمانبندی میتواند روی کاغذ برای اراعه آیفون ۱۷ مناسب باشد، اما اپل تصمیم گرفته است که از این فناوری منفعت گیری نکند.
آخرین مطالب
- ایندگان – «انجمن سینمای جوانان» و «بنیاد ملی پویانمایی ایران» تفاهمنامه همکاری امضا کردند_آیندگان
- بلندپروازی تازه بیوایدی؛ فروش رباتهای انساننما در کنار خودروها در نمایندگیها_آیندگان
- حالت مالی خانواده میتواند تاثییر بسزایی بر رشد مغز کودک داشته باشد_آیندگان
- آماده برای فتح اورست؛ ربات انساننما Pemba به قله آتشفشان ۶۲۰۰ متری رسید + ویدیو_آیندگان
- ایندگان – «انتشارات کانون» امکانات ملزوم را برای میزبانی برنامههای فرهنگی و تخصصی فراهم کرده است_آیندگان
این اتفاق شگفت نیست، چون تشکیل نسل اول تراشههای ۳ نانومتری در حجم بالا نیز در اواخر ۲۰۲۲ اغاز شد، اما اپل یک سال چشم به راه ماند تا از این فناوری منفعت گیری کند. کوپرتینوییها این چنین به گمان زیادً از فرایند ۲ نانومتری برای مکها و آیپدهای تجهیزبه تراشه M5 منفعت گیری نخواهند کرد. رسانه کرهای The Elec میگوید این دستگاهها از نسل سوم فرایند تشکیل ۳ نانومتری منفعت خواهند گرفت.
به این علت مطابق گزارشهای حاضر باید تا سال ۲۰۲۶ صبر کنیم تا اولین تراشههای ۲ نانومتری اپل را ببینیم.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر