به گزارش آیندگان
۳۱ مارس ۱۹۷۰، ماهواره اکسپلورر ۱ بعد از سپریکردن ۱۲ سال در مدار، مجدد داخل جو زمین شد.
اکسپلورر ۱ اولین ماهوارهای می بود که توسط ایالاتمتحده در سال ۱۹۵۸ پرتاب شد. این مأموریت بهجستوجو دو ماهواره اول بشر، اسپوتنیک ۱ و اسپوتنیک ۲ می بود که هر دو توسط اتحاد جماهیر شوروی پرتاب شد و مسابقه فضایی را در طول جنگ سرد بین دو سرزمین اغاز کرد.
کاوشگر طی مدتی که در فضا می بود دادههای ابزار دقیق شمارش پرتوهای کیهانی را گزارش میکرد. فضاپیما توسط این گزارشها تبدیل به اولین ماهوارهای شد که توانست کمربند تشعشعی ون آلن را شناسایی کند.
این کشف بهگفتن یکی از اکتشافات برجسته سال بینالمللی ژئوفیزیک در نظر گرفته شد. کمربند ون آلن منطقهای در اطراف زمین است که در آن ذرات باردار خورشید توسط میدان مغناطیسی زمین به دام میافتند.
آخرین مطالب
- مدیتیشن ژاپنی برای افت استرس؛ ۶ منفعت شگفتانگیز ذن_آیندگان
- ایندگان – فراخوان سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم کودک انتشار شد_آیندگان
- سوئد گام اول را محکم برداشت و صدرنشین شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_آیندگان
- رسوایی KPMG؛ گزارش مهم مزایای هوش مصنوعی پر از توهمات هوش مصنوعی بود_آیندگان
- هشدار رئیس مایکروسافت به رهبران صنعت هوش مصنوعی: صدای معترضان را بشنوید_آیندگان
آشکارساز میکروشهابسنگ کاوشگر نیز ۱۴۵ برخورد غبار کیهانی را در ۷۸,۷۵۰ ثانیه شناسایی کرد. آزمایشاتی که توسط این ماهواره انجام شد، بعداً توسط کاوشگر اکسپلورر ۳ ادامه اشکار کرد.
اکسپلورر ۳ علاوه بر تجهیزاتی که طی این مأموریت همراه فضاپیما می بود، یک دستگاه ضبط داده نیز داشت.
اکسپلورر ۱ دادهها را تا وقتی که باتریهای آن بعد از چهار ماه همه شد، برمیگرداند. اما تا سال ۱۹۷۰ در مدار باقی ماند.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر
منبع