به گزارش آیندگان
به گزارش گروه اجتماعی ، اسحاق اسماعیلی با اشاره به سابقه ایران در کشت قانونی خشخاش اظهار کرد: تا پیش از انقلاب ایران یکی از هفت سرزمین دارای مجوز بینالمللی INCB برای کشت خشخاش و تشکیل داروهای مشتق از آن می بود اما بعد از انقلاب به طور داوطلبانه از این کشت انصراف داد و برای تامین داروهای مشتق از خشخاش ناچار شد به سمت کشفیات قاچاق روی بیاورد.
او افزود: این تصمیم علتشد فراهم مواد اولیه برای تشکیل دارو با محدودیت روبه رو شود.
رئیس اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو پافشاری کرد: برای تشکیل داروهایی همانند مورفین و پتیدین و مسکن های قوی تنها دو راه وجود دارد؛ صدور مجوز کشت قانونی یا واردات رسمی از منبع های معتبر بینالمللی.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: در غیر این صورت بیماران در معرض افتدارو قرار میگیرند. یقیناً چون کشت کشورها کنترل شده و تحت نظارت شدید هست به این علت تامین از طریق واردات براحتی امکان پذیر نیست. ضمن این که در صورت تهیه، ارزبری زیاد بسیاری خواهد داشت. در حالیکه طی ۴ دهه قبل چون همه فرآیندها در داخل انجام می شد مشکلات تامین و ارزی جود نداشت.
آخرین مطالب
- دولت باید بتواند مانع از انتشار کردن ابزارهای هوش مصنوعی خطرناک شود_آیندگان
- امنیت شبکه بدون بکاپ قابل بازیابی کامل نیست؛ از FortiGate و Sophos تا QNAP_آیندگان
- ایندگان – نمایش ۸ فیلم مختصر در «پاتوق مستند»_آیندگان
- اختلال استرس بعد از سانحه یا PTSD در سایه جنگ: چطور سپس از جنگ به اسایش برسیم؟_آیندگان
- شخصیسازی فید اینستاگرام با منفعت گیری از اطلاعات شما در دیگر سایتها_آیندگان
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر