پژوهشی که بهتازگی در ایالاتمتحده انجام شده است، مشخص می کند که خودروهای برقی تجهیزبه باتری در قیاس با همتایان بنزینی خود، ازجمله مدلهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی، سالانه مسافت کمتری را طی میکنند.
محققان دانشگاه جورج واشنگتن در این پژوهش از آمار ۱۲.۵ میلیون سواری دستدوم و ۱۱.۴ میلیون شاسیبلند دستدوم آگهیشده برای فروش بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ منفعت گیری کردهاند. در این پژوهش اشکار شد که میانگین سالانه رانندگی با خودروهای الکتریکی ۷۲۰۰ کیلومتر کمتر از خودروهای درونسوز، هیبریدی و پلاگین هیبریدی است.
این چنین بخوانید: نظر کارشناسان مجله آمریکایی موتور ترند درمورد جک E10X چیست؟
محققان گمان میزنند که این تفاوت امکان پذیر ناشی از رویه معمول مالکان خودروهای الکتریکی باشد که از آنها بهگفتن خودروهای ثانویه در کنار مدلهای درونسوز یا هیبریدی منفعت گیری میکنند. علاوهبراین، آنها میگویند که عواملی همانند نگرانی از مقدار برد حرکتی و زیرساخت شارژ ضعیف، در قیاس با جایگاههای سوخت زیاد در سراسر ایالاتمتحده، امکان پذیر در این اتفاق نقش بسیاری داشته باشند.
آخرین مطالب
- تابآوری سازمانی در روزهای سخت از زبان مدیرعامل دیجیکالا_آیندگان
- دانشمندان یک نوع قند خاص با پتانسیل درمان سرطان در خیار دریایی یافتند_آیندگان
- ایندگان – مراسم تشییع «امیر سمواتی» در «قطعه هنرمندان بهشت زهرا» برگزار میشود_آیندگان
- بعد از نیم قرن، بلاخره راز هسته زمین آشکار شد_آیندگان
- چرا کسبوکارها برای خرید smm panel به سراغ نایس پنل (nicepanel) میروند؟
قیاس میانگین مسافت خودروهای برقی با دیگر خودروها
«جان هلوستون»، یکی از نویسندگان این پژوهش و استادیار مدیریت مهندسی و مهندسی سیستمها در دانشگاه جورج واشنگتن میگوید که میانگین سالانه مسافت پیمودهشده خودروهای درونسوز ۱۸,۷۳۵ کیلومتر و برای خودروهای برقی ۱۱,۵۳۰ کیلومتر است. این فاصله در قسمت شاسیبلند با میانگین ۲۰,۸۳۲ کیلومتر در سال برای مدلهای درونسوز و ۱۷۰۳۸ کیلومتر در سال برای مدلهای برقی کمتر می بود. مسئله دلنشین این که میانگین مسافت طیشده توسط محصولات تسلا ۱۴,۱۳۹ کیلومتر در سال بوده که در قیاس با ۱۰,۰۳۴ کیلومتر دیگر خودروهای برقی غیرتسلا زیاد تر است.
هلوستون او گفت: «مردم زیاد تر فکر میکنند که خرید یک خودروی برقی به سود محیطزیست است (که یقیناً بهطور کلی درست است)، اما اثرات آن با افزایش کارکرد زیاد تر میبشود. مطالعه ما مشخص می کند که نسل جاری مالکان خودروهای برقی از آنها به اندازه خودروهای درونسوز منفعت گیری نمیکنند. برای حداکثر تأثیر مثبت، باید خودروهای برقی زیاد تر از خودروهای درونسوز مورد منفعت گیری قرار بگیرند.»
این محقق افزود که این چنین مطالعاتی باید توسط سیاستگذاران و قانونگذاران برای تهیه پیشنویس و اجرای مقررات انتشار کردن گازهای گلخانهای مورد منفعت گیری قرار گیرد. برای مثال، تازه ترین تجزیهوتحلیل سازمان محیطزیست فکر میکند که خودروهای برقی به اندازه خودروهای درونسوز مورد منفعت گیری قرار میگیرند، اما اینطور نیست.
منبع