ایلان ماسک، اخیراً در یک مصاحبه جنجالی به تبلیغکنندگانی که تصمیمگرفتند به علت محتوای یهودستیزانه خرید تبلیغات در ایکس را متوقف کردند دعوا کرد و او گفت «آنها میتوانند به جهنم بروند!»
بر پایه گزارش ورج، ماسک در کنفرانس DealBook که عصر روز قبل توسط نیویورک تایمز برگزار شده می بود، با اشاره به «باب ایگر»، مدیرعامل دیزنی که اخیراً حرف های می بود دوست ندارد دیزنی به ماسک وابستگی داشته باشد، او گفت:
«افرادی که میخواهند با تبلیغات از من باجخواهی کنند، با پول از من باجخواهی کنند، بهتر است به جهنم بروند. به جهنم بروید! پیغام من آشکار است؟ امیدوارم که اینگونه باشد.»
ماسک سپس در این رابطه که اگر تبلیغکنندگان به این پلتفرم برنگردند او گفت که «تحریمهای تبلیغاتی شرکت را از بین میبرد.» او بهطوری به این نوشته پرداخت که انگارً تسلیم شده و ایکس را بهگفتن یک شهید و تبلیغکنندگان را بهگفتن دشمن آن فکر کرده است. او او گفت:
آخرین مطالب
- دیموس، قمر مریخ در آسمان سپیدهدم سیاره سرخ_آیندگان
- راهنمای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی
- چرا مشاوره تلفنی برای انتخاب رشته بهتر از حضوری است؟ + ۷ دلیل اساسی
- سازمان برنامه و بودجه راهاندازی سکوی یکپارچه مالی دولت را پیگیری میکند_آیندگان
- برای اپل پذیرفتن تعرفه بهتر از انتقال خط تشکیل آیفون به آمریکا است_آیندگان
«همه افراد روی زمین این نوشته را میدانند. ما از بین خواهیم رفت و علت آن تحریم تبلیغاتی خواهد می بود.»
سازمان ناظر بر رسانههای Media Matters ابتدا گزارشی انتشار کرد که در آن حرف هایشده می بود تبلیغات ایکس در کنار محتوای یهودستیزانه نشان داده میبشود. بعد از انتشار کردن این گزارش، بیشتر از ۱۰۰ برند از جمله اپل، دیزنی و آیبیام خرید تبلیغات در ایکس را متوقف کردند و اغاز این هفته نیویورک تایمز در گزارشی حرف های می بود که ایکس به گمان زیادً بهخاطر انصراف تبلیغدهندگان، تا ۷۵ میلیون دلار از درآمد خود را از دست میدهد.
پشیمانی ایلان ماسک از اتفاقات تازه

ماسک بهطور خاص از وقتی که با یک کاربر که ادعا داشت یهودیان از سفیدپوستان متنفر می باشند موافقت کرد، با انتقادات شدیدی روبرو شد. او در قسمت فرد دیگر از سخنان خود درمورد اتفاقات تازه او گفت:
«اساساً یک اسلحه پر را به افرادی که از من متنفر می باشند و یهود ستیزان دادهام و از این بابت زیاد متاسف هستم. منظورم این نبوده است.»
به جستوجو این حرف هایها، «لو پاسکالیس»، مؤسس مشاوره بازاریابی AJL Advisory و رئیس اسبق رسانه های جهانی در بانک آمریکا مطابق گزارش رویترز، او گفت که عمل های ماسک علیه تبلیغکنندگان «فصل پایانی» برندهایی خواهد می بود که با ایکس تجارت دارند. او او گفت که تبلیغکنندگان ایکس نظرات ماسک را فراموش نخواهند کرد.
منبع