به گزارش آیندگان
جشنوارههای پرتقاضا
با دقت به این که به مناسبتهای گوناگون، کسبوکارها و خدمات گوناگون، تخفیفهایشان را در قالب «جشنواره» اراعه میکنند، کاربران در دیوار هم به جستوجو این جشنوارهها میگردند تا از این تخفیفها منفعتمند شوند. جشنوارههایی که کاربران دیوار برای سال نو در جستجویشان بودهاند، زیاد تر مربوط به خدمات آرایشی و زیبایی است که شامل جشنوارههای ناخن و دندانپزشکی میشود. پرجستجوترین جشنوارهها به ژل و بوتاکس با سهم ۳۹ درصد از کل جشنوارهها تعلق میگیرد و لیزر در مکان بعدی قرار دارد.
پررونقترین بازار نوروزی
در بین کاربران دیوار در استانهای گوناگون ایران، ساکنان استانهای خراسان رضوی نسبت به جمعیتشان بیشتر از دیگر استانها در یک ماه آخر سال، آگهیهای نوروزی انتشار میکنند. بعد از آنها، کاربران استانهای قم و خراسان جنوبی در رتبههای دوم و سوم قرار دارند.
مشتریان پروپاقرص این بازار اما زیاد تر اهل جنوب کشورند. بیشترین میانگین عمل به تماس با هر آگهی متعلق به اهالی هرمزگان، بوشهر و کرمان است. کاربران دیوار در این استانها به طور میانگین ۲۳ بار عمل به تماس با آگهیهای نوروزی استانشان کردهاند و همه انها با هم بالای سکوی اول قرار دارند. بعد از آنها به ترتیب تهرانیها (با ۲۲ عمل به تماس) و اهالی استان فارس (با ۲۱ عمل به تماس) در مکانهای بعدی می باشند.
آخرین مطالب
- شکایت دیزنی و یونیورسال از میدجرنی بهعلت نقض کپیرایت_آیندگان
- برای نگه داری جمعیت نرخ باروری باید به ۲.۱ برسد_آیندگان
- بهترین راه بچه مودب داشتن
- ایندگان – «یک افسر و یک جاسوس» بعد از گذشت ۶ سال امکان نمایش در آمریکا را به دست آورد_آیندگان
- سامسونگ از نمایشگر هدست حقیقت مجازی با روشنایی ۲۰ هزار نیت رونمایی کرد_آیندگان
«عید» یا «نوروز»
در بین جستجوهای کاربرانِ دیوار، برای جشن سال نو، کلمه «عید» زیاد زیاد تر از کلمه «نوروز» و «سال نو» تکرار شده است. ۸۸ درصد این جستجوها در کنار کلمه «عید» بوده و فقط ۱۱ درصد در کنار کلمه «نوروز». سهم ترکیب «عید نوروز» هم فقط ۱ درصد بوده. طبعا هنگامی در زبان روزمره، «عید» را راحتتر به زبان میآوریم، ترکیبات مرتبط با سال نو را هم زیاد تر با همین «عید» میسازیم.

جستجوی هفتسین و متعلقات آن
در این مورد دیوار اظهار کرده است که کاربران دیوار در اسفند ماه بیشتر از هر چیز به جستوجو اقلام سفره هفتسین می باشند. که شامل خود «سفره» تا سبزه و آینه میشود. این چنین ۶۵ درصد جستجوهای نوروزی را هفتسین و متعلقاتش راه اندازی خواهند داد. «لباس و کفش» و «مسافرت و اقامتگاه» در رتبههای دوم و سوم قرار دارند.

در بین اقلام سفره هفتسین، یقیناً بیشترین سهم را «ماهی قرمز» در اختیار دارد. ۷۵ درصد جستجوهای مرتبط با سفره هفتسین، برای اشکار کردن ماهی قرمز در دیوار است. به عبارت دیگر، ماهی قرمز در بین کل عبارات جستجوشده برای جشن سال نو بیشترین سهم را در اختیار دارد. ۲۰ درصد جستجوهای هفتسین هم سهم «سبزه» است. معنیاش این است که دیگر اقلام این سفره، فقط ۵ درصد از این جستجوها سهم دارند. یقیناً یک دلیلش میتواند این باشد که تهیه بقیه ملزومات هفتسین سادهتر است؛ ماهیهای بیچاره طبق معمول عمرشان مختصر است و به سال سپس قد نمیدهد؛ سبز کردن سبزه هم به گمان زیاد زمان و حوصلهای میخواهد که همه ندارند.
لباسهای جستجو شده در پلتفرم دیوار
سهم لباسهای جستجوشده در پلتفرم دیوار، زیاد زیاد تر از کفش است. ۹۵ درصد جستجوها متعلق به لباس و فقط ۵ درصد آنها برای اشکار کردن کفش دلخواه در دیوار بوده. زیاد تر از ۷۰ درصد جستجوها هم مربوط به لباس و کفش بچهها بوده و بزرگترها سهم کمتری از این جستجوها داشتهاند.
مقصد کاربران دیوار برای تعطیلات نوروز
مقصد کاربران دیوار در ۳۷ درصد جستجوهایشان برای تورهای مسافرتی نوروزی جزیره «کیش» بوده که در صدر جدول قرار دارد. مشهد (با ۲۸ درصد) و قشم (با ۸ درصد) در مکانهای بعدی می باشند. در بین تورهای سفر خارجی هم شهرهای استانبول، آنتالیا و وان، هر سه در ترکیه، مجموعا ۱۷ درصد این جستجوها را در اختیار دارند. به عبارت دیگر، ترکیه محبوبترین مقصد خارجی برای مسافرتهای نوروزی در بین کاربران دیوار است.

دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر
منبع