به گزارش آیندگان
آخرین مطالب
- ایجنت کدنویسی Codex برای ChatGPT معارفه شد_آیندگان
- ۳ علت مهم سقط جنین در کشور_آیندگان
- گوگل به علت نقض قوانین ضدرقابتی اتحادیه اروپا با شکایتی ۱۳ میلیارددلاری روبه رو شد_آیندگان
- ایندگان – تله فیلم «گرگ خاکستری» داخل پیش تشکیل شد_آیندگان
- مکسوس استار H دیزلی، رقیبی برای تویوتا هایلوکس و فورد رنجر_آیندگان
سرهنگ احمد شیرانی ، درمورد علت ترافیک سنگین جاده چالوس و آزادراه تهران شمال اظهار کرد: جاده چالوس علیرغم دارا بودن مزیت فاصله مختصرتر تا استانهای شمالی و زیبایی طبیعت اطراف آن، به علت ظرفیت تردد پایین آن همیشه در ایام پیک تردد سفر و بویژه در ایام نوروز با ترافیک سنگینی روبه رو است.
محورهای جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال برای افت بار ترافیکی از کرج به سمت مازندران یکطرفه شد.
او همین طور گفت: افتتاح قطعه ۲ آزادراه تهران شمال و مراعات استانداردهای ایمنی علتافزایش ایمنی تردد در این تکه از جاده شده و افت ۵ کیلومتر از طول مسیر حاضر کرج- چالوس و افت ۲۰ دقیقهای از زمان سفر در شرایط عادی را به همراه داشته است. این موارد به انضمام تبلیغات صورت گرفته در خصوص افتتاح منطقه ۲ آزادراه تهران شمال علتایجاد انتظار و فکر رانندگان مبنی بر سفر بدون مشکل ترافیک و رسیدن به استانهای شمالی در مختصرترین زمان شده است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا او گفت: هر چند که افتتاح این پروژه عظیم علتافتخار برای سرزمین و نمودای از کوششهای شبانه روزی مسئولین سرزمین است، ولی باید اذعان کرد که با دقت به دادههای سامانههای تردد شمار و دوربینهای نظارتی و گزارشهای پلیس راهور عملا مشکل ترافیکهای سنگین این جاده مرتفع نشده و تا زمان افتتاح همه تکههای آزادراه ناظر تشکیل ترافیکهای سنگین در این جاده هستیم. قبل از افتتاح منطقه ۲ آزادراه، ترافیک خودروها در ۲ تا ۳ ردیف ماشین از قطعه ۱ آزادراه و در ۲ ردیف ماشین از جاده قدیم کرج چالوس در محدوده شهرستانک با همدیگر تلاقی یافته و در یک لاین جاده چالوس مسیر جنوب به شمال داخل میگشت.
وی اظهار کرد: اکنون فقط این گلوگاه ترافیکی از محل شهرستانک جابجا شده و به محدوده پل زنگوله انتقال یافته، به طوری که ۲ تا ۳ ردیف ماشین از انتهای قطعه ۲ آزادراه تهران شمال و ۲ ردیف ماشین از جاده قدیم چالوس در پل زنگوله همزمان داخل یک لاین مسیر جنوب به شمال خواهد شد. بنابر این با تشکیل گلوگاه در این منطقه بار ترافیک آزادراه تهران شمال رفته رفته سنگین و کل قطعه ۲ آزادراه و حتی قطعه ۱ را دچار میکند. به این علت ظرفیت خروجی نهایی جاده چالوس تغییری نیافته و با ظرفیت ۱۲۰۰ ماشین در ساعت کماکان یکی از کم ظرفیتترین جاده های مهم سرزمین است .
شیرانی در ادامه گفت: فلذا تا زمان افتتاح کامل قطعات آزادراه این مشکل پابرجا بوده و پیشنهاد پلیس به رانندگان منفعت گیری از دیگر مسیرهای جانشین در ایام نوروز و خبر از زمان پیک سفرهای جاده ای بوده و در صورت انتخاب تردد از این جاده از مشکلات ترافیکی آن آگاه شوند./ایسنا
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر
منبع