به گزارش آیندگان
این روزها اگر برای تفریح در تورهای کویرنوردی شرکت کنید، حتما نسخههای مختلفی از نیسان رونیز را در مناطق کویری سرزمین خواهید دید. این ماشین آفرودی که طی دهه ۱۳۸۰ خورشیدی در ایران مونتاژ میشد، یکی از محبوبترین گزینههای آفرودسواران در ایران است. بااینحال به نظر میرسد علاوه بر ایرانیها، آمریکاییها نیز به این ماشین علاقه شدیدی دارند.
تعداد بسیاری از افراد این نوشته را میدانند اما بد نیست ما هم در این مقاله بگوییم که نیسان رونیز در نقاط گوناگون جهان، نامهای متغیری دارد. بهگفتن مثال آسیاییها آن را با نام نیسان پالادین میشناسند، درحالیکه این ماشین در آمریکای شمالی با نان نیسان اکسترا اراعه شده است.
نیسان رونیز تنها در یک نسل به بازارهای جهانی اراعه شد. این ماشین در ایران نیز از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ توسط پارسماشین به تشکیل میرسید. بااینحال آمریکاییها زمان زمان بیشتری از نیسان اکسترا منفعت بردند. تشکیل نیسان اکسترا در نسخههای عادی و فیسلیفت تا سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴ خورشیدی) ادامه یافت. بااینحال محبوبیت شاسیبلندهای آفرودی در جهان، نیسان را به فکر اراعه نسل دوم رونیز انداخته است.
احیای نیسان رونیز در آمریکا
«پونز پاندیکوتیرا»، معاون ارشد و مدیر ارشد برنامهریزی نیسان آمریکا اخیراً در جریان یک مصاحبه خبری به احیای نیسان اکسترا اشاره کرد. او در مصاحبه با خبرگزاری اتوبلاگ کفت که تیم گسترش نیسان بهصورت فعالانه درحال بازدید امکان اراعه نیسان اکسترا تازه است. تفاوت مهم نیسان اکسترا با خودرویی همچون نیسان پث فایندر، مقرونبهصرفهبودن آن برای مشتریان است. به حرف های پاندیکوتیرا، اقتصادیبودن یکی از معیارهای مهم گسترش نسل تازه نیسان اکسترا به حساب میآید.
آخرین مطالب
- دیجیکالا اجرا کرد: کمپین «به قیمتش میارزه» برای خرید هوشمندانه لوازم خانگی_آیندگان
- ایجنت کدنویسی Codex برای ChatGPT معارفه شد_آیندگان
- ۳ علت مهم سقط جنین در کشور_آیندگان
- گوگل به علت نقض قوانین ضدرقابتی اتحادیه اروپا با شکایتی ۱۳ میلیارددلاری روبه رو شد_آیندگان
- ایندگان – تله فیلم «گرگ خاکستری» داخل پیش تشکیل شد_آیندگان

نیسان اکسترا یا همان رونیز در بازار آمریکا نیز همانند بازار ایران زیاد محبوب است. اکنون آخرین نسخههای تولیدی نیسان اکسترا با مدل ۲۰۱۵، به قیمت تقریبی ۲۴ هزار دلار فروخته خواهد شد. یقیناً اکسترا آمریکایی نسبت به رونیز ایرانی موتور نیرومندتری دارد. این ماشین با پیشرانه چهارلیتری V6 به دست مشتریان آمریکایی رسید که ۲۶۱ اسببخار قوت و ۳۸۱ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکرد. گیربکسهای پنج سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی نیز ماموریت انتقال قوت را در نیسان اکسترا بر مسئولیت داشتند. مشتریان میتوانستند رونیز آمریکایی را در تیپهای دو دیفرانسیل یا دیفرانسیل عقب خریداری کنند.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر
منبع