به گزارش آیندگان
مدیرکل تبلیغات و خبر رسانی وزارت ارشاد:
با خروج ارز از طریق فعالیتهای غیرقانونی تبلیغاتی برخورد میشود
مدیرکل دفتر تبلیغات و خبررسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به سیاستهای کلان اقتصادی دولت در راستای نگه داری اندوختههای ملی و مقابله با خروج ارز از سرزمین، بر لزوم انجام فعالیتهای تبلیغاتی از طریق کسب مجوزهای ملزوم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پرهیز از تبادلات مالی با فعالان تبلیغاتی خارج از سرزمین پافشاری کرد.
تاریخ : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۸
وی با اشاره به این که زیاد تر کالا، محصولات و خدمات داخلی برای اراعه و مصرف در سرزمین، نیازمند معارفه و تبلیغ از طریق رسانهها و فعالان تبلیغاتی خارج از سرزمین نیستند، اظهار داشت: بر پایه ماده ۳ آییننامه تاسیس و نظارت بر کانونهای آگهی و تبلیغاتی و دیگر قوانین و مقررات، همه فعالیتهای تبلیغاتی باید از مسیرهای قانونی و نظارت پذیر انجام شود و فعالان تبلیغاتی نیز بر پایه موازین قانونی برای فعالیت در این عرصه، موظفاند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی اخذ کنند.
مدیرکل تبلیغات و خبر رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اراعه تبلیغات به رسانهها و فعالان رسانهای خارج از سرزمین به علت این که جهت خروج ارز از سرزمین شده و حتی به تامین مالی انسان رسانههای غیر همسو و گاه حتی معارض با منافع ملی منجر میشود. امری مغایر مصالح ملی است و در همه کشورها در این رابطه حساسیت اختصاصیای وجود دارد.
مطابق اظهار وزارت ارشاد، محمدیان با اشاره به برخی از چهرههای معروف رسانهای خارج نشین اظهار داشت: متاسفانه هر چند برخی از چهرههای معروف فضای مجازی در بزنگاههای سیاسی و امنیتی علیه منافع ملی عمل کرده و میکنند باز هم شاهدیم که برخی از شرکتها و موسسات از طریق اراعه آگهی به این دست افراد به تامین مالی آنها و به تبع آن خروج ارز از سرزمین مبادرت میکنند که طبیعتاً عمل انها از نگاه قانون نهان نمانده و عمل های مقتضی قانونی در رابطه با تخلفات آنها در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه او گفت: این شرایط و مراعات قوانین و مقررات تبلیغاتی در برخی مراودات و فعالیتهای تبلیغاتی مؤسسات، شرکتها و صاحبان کالا و خدمات داخلی مراعات نشده است که با دقت به اصول و سیاستهای اقتصادی دولت، داخل عرصه مقابله با این جریان غیرقانونی شدهایم و با شدت و جدیت با متخلفانی که جهت انتقال مرجعیت تبلیغات داخلی به رسانههای و بسترهای خارج از سرزمین شوند، مقابله می کنیم.
محمدیان در آخر از همه صاحبان کسب و کار در سرزمین خواست برای انجام فعالیتهای تبلیغاتی خود از طریق مؤسسات تبلیغاتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل کنند و از هرگونه مراودات مالی با کنشگران و فعالان تبلیغاتی خارج از سرزمین خصوصاً افراد غیر همسو با منافع ملی پرهیز کنند.
مجید معافی
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر
منبع