به گزارش آیندگان
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها (NHTSA) بعد از بازدید صدها تصادف، ازجمله ۱۳ مورد که تبدیل مرگ و صدمات جدی شده می بود، تحقیقات طویلزمان خود در رابطه سیستم پشتیبانی راننده خودران تسلا را مختومه اظهار کرده است. به حرف های NHTSA، منفعت گیری نادرست رانندگان از این سیستم علتابراز حوادث شده است.
دفتر بازدید عیوب NHTSA اظهار کرده که «مجموعه تحقیقات گستردهای» را تکمیل کرده که مشخص می کند سیستم خودکار تسلا علتابراز تصادفات نبوده است. این سازمان ۹۵۳ تصادف گزارششده تا ۳۰ آگوست ۲۰۲۳ را برسی کرده است و میگوید در تقریباً نیمی از آنها، «دادههای کافی برای برسی وجود نداشته»، خودروی دیگر تقصیر کار بوده، سیستم Autopilot فعال نبوده یا تصادف به آن ارتباطی نداشته است.
از بین بردن تهمت از سیستم خودران اتومبیلهای تسلا
دیگر گزارشها نیز در سه حالت قرار دارند. در ۲۱۱ مورد انگارً خودروی تسلا به عقب خودروی فرد دیگر کوبیدهشده و راننده زمان کافی برای نگه داری اعتدال را نداشته است. در ۱۴۵ تصادف شرایط خاصی، همانند جادههای مرطوب وجود داشته که علتتصادف شده و ۱۱۱ مورد از تصادفها مربوط به خروج ماشین از جاده است.
بر پایه گزارش TechCrunch، اکنون تحقیقات جدیدی توسط NHTSA اغاز شده است که در آن برسی خواهد شد که آیا تغییرات اعمالشده در ماه دسامبر برای سیستم خودران تسلا (Autopilot) بهقدر کافی مؤثر است یا خیر.
بستهشدن این پرونده که تحقیق روی آن از سال ۲۰۲۱ اغاز شده می بود، آخر یکی از آشکارترین کوششهای دولتی برای بازدید دقیق سیستم Autopilot تسلا است. یقیناً اکنون وزارت دادگستری نیز درحال بازدید ادعاهای شرکت در رابطه این فناوری است و دپارتمان خودروهای موتوری کالیفرنیا نیز غول خودروسازی را به اراعه تبلیغات نادرست درمورد قابلیتهای سیستم خودران خود متهم کرده است.
تسلا همیشه به رانندگان پیشنهاد کرده که زمان منفعت گیری از سیستم خودران، باید به جاده دقت داشته باشند و این چنین دستهای خود را روی فرمان قرار دهند. اما NHTSA و گروههای ایمنی دیگر استدلال کردهاند که این هشدارها برای نگه داری ایمنی رانندگان کافی نیستند.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر
منبع