به گزارش آیندگان
اکثر دارندگان تلفنهای هوشمند برای محافظت از دستگاهشان، از قاب محافظ منفعت گیری میکنند. درحالیکه برخی از این قابها قابلیتهای مختلفی دارند، اما علت شماره یک کاربران برای منفعت گیری از قابها این است که تلفنها ظریف می باشند و امکان پذیر بهعلت افتادن یا خطرات دیگر، صدمه ببینند. گوگل نیز با آگاهی از این نوشته میگوید طراحی تلفنهای پیکسل را با درنظرگرفتن منفعت گیری از قاب انجام داده است.
«کلود زلوگر»، سرپرست طراحی تلفنهای پیکسل گوگل، در مصاحبه با اینورس درمورد رویکرد این شرکت در طراحی تلفنها، بهاختصاصی در رابطه منفعت گیری از قابها سخن بگویید کرد. دلنشین اینجاست که زلوگر اعتراف میکند که با اغاز فرایند ساخت سری پیکسل ۸، تیم طراحی گوگل از همان ابتدا درنظر داشت که تعداد بسیاری از کاربران از این گوشی بههمراه قاب محافظ منفعت گیری خواهند کرد. بههمین علت آنها این نوشته را زمان طراحی گوشی مورد نظر داشتند. زلوگر میگوید:
«شما باید همیشه به همه جنبههای محصول فکر کنید. یکی از موارد مهم این است که ۹۰ درصد افراد از کیس منفعت گیری میکنند. در زمان پروسه ساخت پیکسل ۸، از ابتدا اغاز به طراحی محصول با کیس کردهایم. به این علت قبل از این که به رنگبندی این گوشی فکر کنیم، ابتدا باید این گوشی را طوری طراحی میکردیم که عالی بهنظر برسد و زمان دردستگرفتن آن حس خوبی داشته باشیم.»
طراحی بادوامتر تلفنهای گوگل یا طراحی آنها با درنظرگرفتن قابهای محافظ؟
طراحی زیبای تلفنها بههمراه قابهای سازگار و منطبق، یک مزیت برای کاربر است. بااینحال برخی کارشناسان بر این باورند که گوگل میتوانست بهجای طراحی تلفنهایی که با قابها منطبق می باشند، تلفنهایی را طراحی کند که بدون قاب نیز از استحکام کافی برخوردارند.
این تحلیلگران اعتقاد دارند در صورتی که شرکتهای سازنده موبایل خصوصاً گوگل، تلفنهای گرانقیمت خود را با دوام بیشتری بسازند، دیگر ۹۰ درصد دارندگان تلفنهای هوشمند از قاب منفعت گیری نمیکنند و نیازی نیست شرکتها نیز تلفنهای خود را با دقت به قابهای محافظ طراحی کنند. دراینصورت کمپانیها میتوانند زمان خود را صرف گنجاندن ویژگیهای کاربردی در تلفنها کنند.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر
منبع