به گزارش آیندگان
سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط نمایشدهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درمورد محتوای آن ندارد.
یکی از چالشهای قدیمی و حلنشده در ایران، شکاف بین جریان آموزش با بازار کار است. از یک طرف، افرادی که دوره آموزشی خود را گذراندهاند آمادگی ملزوم برای ورود به بازار کار حرفهای را ندارند و از طرفی دیگر، شرکتها چالش بزرگی در جذب نیروهای متخصص دارند. بوتکمپ اینورس، برنامهایست که دقیقا برای از بین بردن این چالش طراحی شده است.
بوتکمپ اینورس چیست؟
بوتکمپهای اینورس، یک برنامه پیشرفته آموزشیست که تا به حال در ایران توانایی نشدهاست. اولین ویژگی این برنامه تازه آموزشی، فشردگی زمان اجرای آن است. هنرجویان این بوتکمپها، کل این فرایند آموزشی را در طی ۲ الی ۳ هفته و بهصورت پشتسرهم طی میکنند. ویژگی دوم بوتکمپهای اینورس، همانندسازی فضای واقعی دنیای کار برای هنرجویان است. در این فضا، هنرجویان با پروژههای واقعی دستوپنجه نرم میکنند و با چالشهای معمول فضای کار از نزدیک روبرو خواهد شد.
آخرین مطالب
در این بوتکمپها، هنوجویان تنها نیستند! در هر بوتکمپ چند منتور با توانایی، هنرجویان را از ابتدا تا آخر مسیر راهنمایی و همراهی میکنند. منتورها در کنار آموزش تواناییهای تخصصی به هنرجویان، به گسترش تواناییهای نرم همانند کار تیمی و توانایی اراعه نیز میپردازند.
در راستای برگزاری این برنامههای تخصصی، در بهار ۱۴۰۳ سومین بوتکمپ اینورس – یعنی بوتکمپ طراحی محصول – برگزار شد. این بوتکمپ ۳۰۰ نفر متقاضی داشت که از بین آنها ۲۰ نفر واجد شرایط ملزوم بودند. انتخاب این افراد بر پایه سطح دانش و توانایی آنان در حوزه طراحی محصول می بود. اکثر هنرجوهای برگزیده شده در این بوتکمپ نیز دوره آنلاین آموزش جامع UI UX اینورس را گذرانده بودند. این بوتکمپ، در طی ۱۷ روز برگزار شد و شامل دو قسمت آنلاین و حضوری میشد.
در بوتکمپ «طراحی محصول» چه گذشت؟
بوتکمپ «طراحی محصول» با مرور اصول طراحی محصول و تکیه بر متد Design Thinking اغاز شد. در ادامه، ۵ تیم ۴ نفره راه اندازی و برای هر تیم یک پروژه واقعی تعریف شد. هر تیم، بعد از بازدید جزئیات خواست، کار خود را با مرحله پژوهش کاربر و تجزیه و تحلیل رقیب ها اغاز کرد. این مرحله، بهصورت حرفهای و بر پایه دریافت اطلاعات از طریق پرسشنامه و مصاحبه از کاربران احتمالی محصول انجام شد. در ادامه، با شناسایی دقیق نیازهای کاربران، User Flow محصول در قالب Wireframe طراحی، تست و اصلاح شد. در کل این فرایند، هر تیم از هوش مصنوعی نیز به گفتن یک دستیار منفعت گیری کرد.
در قسمت پایانی نیز، هنرجویان به سراغ گسترش Design System، طراحی پنل کاربری و Ui کل محصول رفتند و در نهایت پروتوتایپ اولیه محصول دیجیتال را آماده کردند. در انتها، محصول نهایی داخل مرحله تست کاربردپذیری شد و توسط افراد گوناگون تست شد. همه این مرحله های، با نظارت و راهنمایی سه منتور این برنامه یعنی مجید آبپرور، علی دائمی و محمدامین مسعودی انجام شد.
اختتامیه بوتکمپ
اتفاقات اختتامیه سومین بوتکمپ اینورس، در تاریخ ۲۱ اردیبهشت در مجموعه هدیش و با وجود مدیرانی از شرکتهای بلوبانک (بانک سامان)، تپسی، بانی مد، همراه اول، علی بابا، استارتاپ مالی درو، داتین، زپ، کارگزاری فارابی، دیجی کالا، نوبیتکس، هلدینگ طرفه نگار، کارگزاری آگاه، ویلی بوک، ویپاد، فیلیمو، یکتانت، آبان تتر، بانکینو (بانک خاورمیانه)، SEED foundation و بهسازان ملت (بانک ملت) برگزار شد.
در این اتفاقات، عرفان آزرمسا (مسئول برگزاری اتفاقات) پروسه فشرده این بوتکمپ را از ابتدا تا انتها برای حضار گفت. در ادامه علیرضا اردوبادی (مدیر و موسس مدرسه اینورس) فلسفه بوتکمپها و نقش آموزش حرفهای در بازار کار را خاطر نشان کرد. در میانه برنامه نیز، مجید آبپرور (منتور مهم بوتکمپ) درمورد روال آموزشی بوتکمپ و اجرای پروژهها گفت.

تکه مهم اختتامیه، مربوط به اراعه پروژه نهایی تیمها می بود. هنرجویان در قالب ۵ تیم ۴ نفره، محصولات نهایی (پروتوتایپ) و روال اجرای پروژه را در وجود مهمانها اراعه دادند. وبسایتها و اپلیکیشنهای طراحی شده این تیمها در حوزههایی همانند نئوبانک، حسابداری شخصی، Fitness، فروشگاه آنلاین فشن و VOD می بود. این محصولات توسط هنرجویان این بوتکمپ یعنی، محمد پیله چی، پریسا فارسی، زهرا داودی، غزل قنواتی، محدثه رضایی، مهدی عیوضی، مریم ملکی، علی نقی زاده، علی کاشف، کامیار صفر قربانی، هدیه حاتمی، محدثه محمدی صدر، کتایون خجسته، محمد صابری، فریبا دهقانی، علیرضا شاهسواری، حمیده طالبی، حامد شجاعی، نازنین موذن زاده و الهام صحراگرد، طراحی و اراعه شد.
در آخر این اتفاقات، هنرجویان بهصورت مستقیم با مدیران شرکتها و استارتآپها به او گفتوگو نشستند و نظرات مدیران را درمورد محصولات خود شنیدند. این چنین، با تشکیل فضای شبکهسازی توسط مدرسه اینورس، موقعیت مناسبی برای معارفه و جذب هنرجویان توسط شرکتهای گوناگون تشکیل شد.
بوتکمپ «طراحی محصول»، سومین بوتکمپ مدرسه اینورس می بود که با پیروزی برگزار شد. بهزودی ویدئوی کامل این اتفاقات از طریق رسانههای مدرسه اینورس انتشار خواهد شد. در آینده نیز، بوتکمپهای تخصصی دیگر اینورس در حوزههای گوناگون برگزار خواهد شد.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر
منبع