به گزارش آیندگان
هفته قبل، تبلیغ اپل برای آیپد پرو با گفتن «در هم شکستن!» (Crush) با انتقاد گسترده کاربران و هنرمندان روبه رو شده می بود. انتقادات از این ویدیو بهقدری زیاد بودند که اپل ناچار به عذرخواهی شد. اکنون سامسونگ ویدیویی را انتشار کرده است که به تبلیغ ویدیویی اپل اشاره دارد.
حساب سامسونگ موبایل در شبکه اجتماعی ایکس این ویدیو را انتشار کرده که در پست آن نوشته شده، «ما هیچ زمان خلاقیت را نابود نمیکنیم.» انتقاد هنرمندان و کاربران از تبلیغ اپل به این نوشته می بود که غول سازنده آیفون، در ویدیوی خود ابزارهای هنری مختلفی همانند یک شیپور، یک پیانو و مجموعهای از لنزهای دوربین را در زیر یک دستگاه پرس هیدرولیک قرار میدهد و با خردشدن آنها، یک آیپد پرو تازه را راه اندازی میدهد.
این چنین در پست مربوط به این ویدیو از هشتگ #Uncrash منفعت گیری شده که اشاره مستقیمی به گفتن تبلیغ اپل دارد.
تبلیغ سامسونگ برای گکلسی تب S9
در ویدیوی سامسونگ، ناظر زنی هستیم که از روی زبالههایی عبور میکند که به گمان زیادً به خردشدن ابزارهای هنری در ویدیوی اپل اشاره دارد. او سپس گیتاری را به دست میگیرد و با پشتیبانی گکلسی تب S9 تجهیزبه Galaxy AI اغاز به نواختن میکند. در انتهای ویدیو نیز جمله «خلاقیت نمیتواند در هم شکسته شود» نمایش داده میشود.
سامسونگ و اپل در بازار موبایل رقیب مهم یکدیگر محسوب خواهد شد و کرهایها طبق معمولً به دلایل مختلفی به کوپرتینوییها طعنه میزنند. بهگفتن مثال، اخیراً تلفنهای آیفون با مشکل جدیدی روبه رو شده بودند که مطابق حرف های کاربران، در آن آلارم تلفنها فعال نمیشود. همین نوشته علتشده می بود تا حساب سامسونگ بریتانیا ویدیویی را در جواب به مشکل آلارم تلفنهای آیفون اپل انتشار کند و بهنوعی به رقیب دیرینه خود طعنه بزند.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر
منبع