به گزارش آیندگان
«سوپرمارکت اسنپ»، گزارش کارکرد یکساله فروشگاههای همکار خودش را انتشار کرده است. این گزارش در سه فصل، کارکرد فروشندگان، حرکت کاربران و راهکارهایی برای فروش زیاد تر در پلتفرم سوپرمارکت اسنپ را بازدید کرده است.
همکاری ۵ هزار فروشگاه با سوپرمارکت اسنپ
از نیمه دوم ۱۴۰۱، دو سرویس «اسنپ اکسپرس» (خواست آنلاین از سوپرمارکتهای محلی و زنجیرهای) و «اسنپ مارکت» (خواست آنلاین از فروشگاههای زنجیرهای هایپرستار) با گفتن سوپرمارکت اسنپ با هم ادغام شدند. این گزارش مدعی است نتیجه این همافزایی اراعه سرویسی باکیفیتتر به کاربران این پلتفرم می بود.
بر پایه اظهار سوپرمارکت اسنپ، تا بحال بیشتر از ۵ هزار فروشگاه در ۳۱ استان سرزمین با این پلتفرم همکاری کردهاند که در نتیجه این همکاری بیشتر از ۷ میلیون کاربر حداقل یک بار از خدمات آنلاین فروش کالاهای سوپرمارکتی منفعتمند شدهاند.
رکوردهای سوپرمارکت اسنپ در یکسالگی
در بخشی از این گزارش، به رکوردها و دستاوردهای سوپرمارکت اسنپ در سال ۱۴۰۲ اشاره شده است.
آخرین مطالب
ساعت ۱۹ روز ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ فروشگاههای همکار سوپرمارکت اسنپ موفق شدند، عملیات جمعآوری و ارسال ۸۰ هزار کالای سوپرمارکتی را با پیروزی انجام بدهند. برای ارسال این تعداد کالا تقریباً به همکاری ۱۰ هزار پیک موتوری نیاز بوده است.
میانگین فروش آنلاین فروشگاههای برتر پلتفرم در سال قبل ۳۵ میلیارد تومان بوده است. یقیناً این آمار بدون درنظرگرفتن فروش در فروشگاههای زنجیرهای و فقط مربوط به فروشگاههای محلی است. این چنین بیشترین فروش سالانه مربوط به یکی از فروشگاههای همکار در استان تهران با ۴۲ میلیارد تومان فروش در سال بوده است.

رشد تعداد خواستها در اسفند ۱۴۰۲، نسبت به اسفند ۱۴۰۱، بیشتر از ۵۰ درصد بوده و یکی از فروشگاههای همکار در شهر اصفهان موفق به ثبت رشد ۱۵ برابری تعداد خواستها در یک سال شده است.
تحلیل حرکت کاربران سوپرمارکت اسنپ
بر پایه دادههای فصل دوم این گزارش که به تحلیل حرکت کاربران میپردازد، بزرگترین سبد خرید شامل ۲۴۷ قلم کالا بوده و گرانترین سبد خرید از فروشگاههای همکار ۴۵ میلیون تومان قیمت داشته است.

سبد خرید کاربران سوپرمارکت اسنپ بهطور میانگین شامل ۷ قلم کالا بوده و قیمت ریالی این سبدها در قیاس با سال قبل ۵۰ درصد رشد کرده است. این چنین کاربران ماهانه بیشتر از ۲۳ میلیون قلم کالا از بین تنوع کالایی حاضر در این پلتفرم خواست دادهاند.
مطالعه حرکت خرید کاربران مشخص می کند زیاد تر خریدهای سوپرمارکتی در تعطیلات آخر هفته اتفاق میافتد. روزهای پنجشنبه و جمعه پرسفارشترین روزهای هفته کاربران این پلتفرم بوده است.

پرفروشترین کالاهای این پلتفرم بهترتیب نوشابه ۱.۵ لیتری کوکاکولا، اسنک چیتوز و شیر کمچرب ماهشام بوده است.

آمار این گزارش مشخص می کند گروه کالاهای تنقلات، لبنیات و نوشیدنیها بین کاربران سوپرمارکت اسنپ پرطرفدارتر است.

این چنین در قسمت پایانی این گزارش، راهکارهایی با محوریت دادهها برای فروش زیاد تر در پلتفرم در اختیار فروشندگان قرار داده شده است.
نسخه کامل گزارش کارکرد سوپرمارکت اسنپ را میتوانید اینجا بخوانید.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر