به گزارش آیندگان
طی هفته قبل، نتایج یک تحقیق از مصرفکنندگان آمریکایی انتشار شد. بر پایه نتایج این تحقیق، نزدیک به نیمی از مصرفکنندگان ماشین در آمریکا میخواهند به خودروهای درونسوز برگردند و دیگر ماشین برقی نمیخواهند. اکنون نتایج تحقیق فرد دیگر در تکمیل مطالعه قبل انتشار شده است. مطالعه تازه کشورهای دیگر جهان را نیز شامل میشود. آمار جالبی در خصوص مقدار تمایل مصرفکنندگان گوناگون برای برگشت به خودروهای درونسوز در این بین قابل مشاهده است.
این چنین بخوانید: ۴۶ درصد از مالکان خودروهای برقی در ایالاتمتحده میخواهند به خودروهای درونسوز برگردند
مطالعه تازه توسط Mobility Consumer Pulse McKinsey & Co در سال ۲۰۲۴ انجام شده است. بر پایه این مطالعه، ۲۹ درصد از مصرفکنندگان ماشین در سراسر جهان میخواهند به خودروهای درونسوز برگردند. برزیل، ایالات متحده و استرالیا بیشترین نرخ برگشت را در این بین دارند. نرخ تمایل چینیها برای برگشت به خودروهای درونسوز نیز ۲۸ درصد اظهار شده که به میانگین نزدیک است.
میل برگشت مشتریان به خودروهای درونسوز در کشورهای گوناگون:
سرزمین | درصد برگشت به خودروهای درونسوز |
استرالیا | ۴۹% |
ایالات متحده آمریکا | ۴۶% |
برزیل | ۳۸% |
چین | ۲۸% |
آلمان | ۲۴% |
نروژ | ۱۸% |
فرانسه | ۱۸% |
ایتالیا | ۱۵% |
ژاپن | ۱۳% |
در جریان این مطالعه، پرسشگران دلایل میل برگشت مصرفکنندگان به خودروهای درونسوز را نیز جویا شدند. بر پایه آنچه نتایج مطالعه نشان داد، دلایل مهم برگشت به شرح زیر می باشند:
۳۵ درصد اظهار کردند شبکه شارژ عمومی تا این مدت به قدر کافی خوب نیست.
۳۴ درصد انها گفتند هزینه مالکیت ماشین برقی زیاد بالا است.
۳۲ درصد اظهار کردند خودروهای برقی قابلیت انجام سفرهای طویل را ندارند.
۲۴ درصد اظهار کردند به علت ناتوانی بابت شارژ خودروهای برقی در خانه، تصمیم به خرید مجدد خودروهای بنزینی گرفتهاند.
۲۱ درصد در رابطه شارژ خودروهای برقی و نحوه نگهداری باتری دلواپس می باشند.
۱۶ درصد اظهار کردند حملونقل شارژر برای آنها دردسرساز است.
۱۳ درصد اظهار کردند که از مالکیت یک ماشین برقی لذت نبردهاند.
۱۸ درصد آمریکاییها و ۲۸ درصد از آلمانیها نیز در حاشیه این پژوهش، اظهار کردند که از مالکیت خودروهای درونسوز لذت میبرند و تمایلی به منفعت گیری از خودروهای برقی ندارند. این مطالعه این چنین مشخص می کند که چرا خودروسازان در کوششهای خود برای گسترش خودروهای الکتریکی همانند یکدیگر عمل نمیکنند. رشد و تمایل به برگشت در سرتاسر جهان برابر نیست. برخی از بازارها سریعتر از سایرین در حال تبدیل شدن می باشند. تغییرات متفاوت خودروسازان را در موقعیت سختی قرار میدهد تا بتوانند نیازهای زیاد متفاوت را در سراسر جهان برآورده سازند.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر