به گزارش آیندگان
بیامو تصمیم دارد با همکاری تویوتا، داخل بازار ماشین هیدروژنی شود. بر پایه اظهار این شرکت، محصول مشترک تویوتا و بیامو سال ۲۰۲۸ با منفعتمندی از پیل سوختی هیدروژنی روانه بازار خواهد شد. تویوتا میرای اکنون یکی از مشهورترین خودروهای هیدروژنی بازار است که تشکیل آن از یک دهه پیش اغاز شده است. محصول مشترک شرکتهای آلمانی و ژاپنی نخستین ماشین هیدروژنی بیامو خواهد می بود که در دسترس مصرفکنندگان قرار دارد.
تا بحال، بیامو جزئیات مدل تازه و هیدروژنی خود را آشکار نکرده است. این شرکت تصمیم ندارد تویوتای میرای با برند بیامو بفروشد، بلکه میخواهد محصولی با برند مهم خود اراعه کند. برخی خبرنگاران گمان میزنند این ماشین در قالب یکی از تیپهای نسل آتی بیامو X5 اراعه خواهد شد. نسل جاری بیامو X5 هماکنون در نیمه دوم چرخه عمر خود قرار دارد و تا سال ۲۰۲۸ نسل جدیدش جانشین آن خواهد شد. باوجود اصالت بیامو هیدروژنی، قسمت پیشرانه این ماشین را تویوتا فراهم میکند.
ماشین هیدروژنی بیامو چطور خواهد می بود؟
اکنون، نسخهای از بیامو iX5 با سیستم سوختی هیدروژنی درحال آزمایش است. ناوگانی با ۱۰۰ دستگاه از این خودروها در مونیخ ساخته شدهاند که ۳۹۶ اسببخار قوت دارد و جنس مخزن هیدروژن آن نیز پلاستیک تحکیمشده با فیبرکربن (CFRP) است. بیامو iX5 هیدروژنی برای رسیدن به برد ۳۱۳ مایل یا ۵۰۰ کیلومتر به ۶ کیلوگرم هیدروژن نیاز دارد. سوختگیری این ماشین ۳ تا ۴ دقیقه طول میکشد؛ به این علت توانایی مالکیت بیامو iX5 هیدروژنی همانند نسخههای بنزینی یا دیزلی بیامو X5 خواهد می بود.

بیامو از سال ۱۹۷۹ در گسترش انواع گوناگون خودروهای هیدروژنی شراکت داشته است. نخستین ماشین هیدروژنی این برند بیامو 520h می بود که از یک موتور احتراق داخلی تحول یافته با سوخت هیدروژن منفعت میبرد. در دهه ۲۰۰۰ نیز سدانهای E38 و E65 از موتور V12 هیدروژنی منفعت میبردند. کار روی موتورهای درونسوز هیدروژنی در دهه ۲۰۰۰ متوقف شد؛ چراکه مهندسان فهمید شدند سلولهای سوختی هیدروژنی کارآمدتر از موتورهای درونسوز با سوخت هیدروژن می باشند.
آخرین مطالب
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر