به گزارش آیندگان
از با اهمیت ترین مسائل حوالی خودروهای برقی و گسترش فروش آنها قضیه باتری خودروهای الکتریکی است. خودروسازان و شرکتهای تولیدکننده باتری در تلاش می باشند باتریهایی کارآمدتر بسازند تا برد خودروهای برقی افزایش اشکار کند و یقیناً زمان شارژ نیز به حداقل برسد. باتری ۴۶۸۰ پاناسونیک یکی از تازه ترین دستاوردهای ژاپنیها در این عرصه است.
پاناسونیک اخیراً ادعا کرده از دانش ۳۰ ساله خود در تشکیل باتریهای لیتیوم یون استوانهای برای تشکیل باتریهای سری ۴۶۸۰ با کارایی بالا منفعت گیری کرده است. این باتریها چگالی انرژی بالایی دارند و راندمان برد خودروهای برقی را تا ۵۰۰ درصد (۵ برابر) افزایش خواهند داد.
پاناسونیک اکنون باتریهای سری ۲۱۷۰ را برای منفعت گیری در خودروهای برقی تشکیل میکند. به حرف های این شرکت، باتریهای ۴۶۸۰ نسبت به سری ۲۱۷۰ پیشرفت قابلتوجهی کردهاند. این باتریها برد خودروهای برقی را افزایش میدهد و درعینحال به تعداد کمتری سلول باتری برای دستیابی به انرژی مطلوب نیاز دارد.
تشکیل باتری پاناسونیک با انرژی تجدیدپذیر
منفعت گیری از سلولهای کمتر در کنار راندمان انرژی بالاتر، علتمیشود فرایند مونتاژ باتری تازه پاناسونیک کارآمدتر شود. این کار هزینه همهشده خودروهای برقی را نیز افت میدهد. هنگامی که تعداد بالایی ماشین الکتریکی با منفعت گیری از باتری پاناسونیک تشکیل شوند، مجموع هزینه تشکیل هرکدام از آنها نسبت به مدلهای جاری افت مییابد. یقیناً مونتاژ باتریهای ۴۶۸۰ با ظرفیت زیاد تر در هر سلول، به فناوری گسترش یافتهتر و تخصص بالاتری نیاز دارد.
آخرین مطالب
فرایند تشکیل باتری ۴۶۸۰ پاناسونیک بهزودی در کارخانه واکایاما در غرب ژاپن اغاز خواهد شد. این کارخانه علاوهبر تشکیل باتریهای تازه، به مرکزی برای نمایش محصولات تازه و راه حلهای تازه کشفشده این شرکت ژاپنی تبدیل خواهد شد. پاناسونیک تخمین میزند از مارس ۲۰۲۵، فرایند تشکیل این باتریها با ۴۰۰ کارمند آموزشدیده اغاز شود. شرکت ژاپنی برای دستیابی به فرایند تشکیل سازگار با محیطزیست، از منبع های انرژی تجدیدپذیر برای فراهم نیروی کارخانه واکایاما منفعت گیری خواهد کرد. پاناسونیک تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۹، مقدار کربن تولیدی همه ۲۰ خط تشکیل خود را به صفر رساند.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر