به گزارش آیندگان
به گزارش گروه اجتماعی ، مهدی بهمنآبادی؛ رئیس اداره فناوری اطلاعات سازمان اورژانس سرزمین از راهاندازی سامانه مکانیابی تماسگیرندگان (سرویس لوکیشن) در اورژانس ۱۱۵ خبر داد و اظهار کرد: سامانه مکانیابی تماسگیرندگان به ما پشتیبانی میکند تا موقعیت مکانی تماسگیرنده را رهگیری و مکان تقریبی او را اشکار کنیم.
او گفت: مکان تماسگیرندگان خطوط ثابت تلفنی با پشتیبانی اطلاعات حاضر در سامانه مخابرات توسط واحد ارتباطات اورژانس اشکار میشود.
بهمنآبادی با اشاره به تفاوت شعاع مکانیابی تماسگیرندگان با تلفن همراه در محیطهای گوناگون تصریح کرد: در داخل شهر، شعاع ۳۰۰ متری برای مکانیابی اشکار میشود، اما در جادهها به علت فاصلههای زیاد، شعاع یک کیلومتری مورد نظر قرار میگیرد.
رئیس اداره فاوا اورژانس سرزمین این چنین به نیاز روشن بودن GPS گوشی تماسگیرنده اشاره کرد و او گفت: برای افزایش دقت مکانیابی، ملزوم است GPS تلفن همراه فرد در میانه تماس فعال باشد.
وی پافشاری کرد: امکان پذیر در ابتدای کار در برخی موارد دقت مکانیابی پایین باشد و شناسایی مکان تماسها با اشتباه روبه رو شود اما اورژانس سرزمین در تلاش است تا این سیستم بهینهسازی شود و مقدار خطاها افت یابد.
وی با گفتن این که در سرزمین هزاران فرستنده ـ گیرنده (BTS) داریم، افزود: برای بهبود دقت مکانیابی، باید تعداد BTSها افزایش یابد که این نوشته بر مسئولیت اپراتورهای تلفن همراه است و خوشبختانه عمل های خوبی در این عرصه صورت گرفته است.
رئیس اداره فناوری اطلاعات سازمان اورژانس سرزمین با اشاره به نقش مورد قیمت این سامانه در تسریع و تسهیل دسترسی به مددجویان افزود: یکی از مشکلات اساسی و زمانبر همکاران واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵، ثبت نشانی تماسگیرندگان می بود که جهت اتلاف زمان در لحظات حیاتی فرایند پشتیبانی رسانی میشد، اما منفعتگیری از این سامانه، زمان تلف شده را به مقدار قابل احتیاط ای افت خواهد داد.
بهمنآبادی این چنین به تأثیر این سامانه در افت مزاحمتهای تلفنی اشاره کرد و او گفت: اشکار بودن موقعیت مکانی و نشانی تماسگیرندگان، نقشی مهم و بازدارنده در افت مزاحمتهای تلفنی اورژانس ۱۱۵ ایفا خواهد کرد.
وی فرمود: اکنون این سامانه در استان تهران فعال است و طی ۱۰ روز آینده در همه مراکز در سراسر سرزمین راهاندازی خواهد شد.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر