به گزارش آیندگان
تشکیل خودروهای تویوتا در چین نوشته جدیدی نیست. این خودروساز مشهور ژاپنی با همکاری شرکای چینی خود، FAW و GAC، هزاران دستگاه از مدلهایش را تشکیل میکند. خودروهای مونتاژ چین تویوتا قسمت قابلتوجهی از خودروهای وارداتی تازه به کشورمان را راه اندازی خواهند داد. درعینحال تویوتا اظهار کرده میخواهد ظرفیت مونتاژ محصولاتش در چین را تا سال ۲۰۳۰ به ۳ میلیون دستگاه رساند.
درحالحاضر تویوتا سالانه یکمیلیون و ۷۵۰ هزار دستگاه ماشین در چین تشکیل میکند؛ به این علت خودروساز ژاپنی تصمیم دارد تا آخر دهه جاری، تشکیل خود را دوبرابر کند. این مطرح نیازمند اندوختهگذاری قابلتوجهی در شرکای چینی است که دیگر خودروسازان ژاپنی تمایلی به انجام ندارند.
تشکیل خودروهای تویوتا در چین با مقصد کسب سهم بیشتری از بازار این سرزمین انجام میشود
مقصد از افزایش اندوختهگذاری برای تشکیل خودروهای تویوتا در چین بازیابی سهم بازار از دست رفته است. تویوتا برای مدتی در بازار چین وجود کمرنگی داشت؛ همین نوشته علتشد بیوایدی سهم این خودروساز را در چین به خودش تعلق دهد. به نظر میرسد این حرکت نشاندهنده اذعان تویوتا به چالشهایی است که در بزرگترین بازار خودروی جهان با آن روبه رو میشوید؛ جایی که برندهای محلی مدام با اراعه محصولات رقابتی و مناسب که با سلیقه خریداران چینی سازگار است، جایگاه خود را پیدا کردهاند.
خبرگزاری رویترز با انتشار کردن گزارشی حوالی حالت تشکیل خودروهای تویوتا در چین خبرداد تویوتا به برخی فراهمکنندگان خود درمورد افزایش برنامهریزیشده تشکیل خبر داده است. علاوهبراین، این شرکت تصمیم دارد ۲ اندوختهگذاری مشترک چینی خود را به یکدیگر نزدیکتر کند تا کارایی را بهبود بخشد. این چنین خودروساز ژاپنی برنامههایی برای توانمندسازی کارکنان محلی برای رهبری زیاد تر گسترشها، با منفعتگیری از فهمیدن آنها از ترجیحات مصرفکننده چینی دارد.
تویوتا اخیراً محصولات خاصی را فقط برای بازار چین تشکیل میکند. ازجمله این خودروها میتوان به سدان الکتریکی تویوتا bZ3C اشاره کرد. این ماشین از باتری لیتیوم آهن فسفات ساخت بیوایدی منفعت گیری میکند. خودروساز ژاپنی تصمیم دارد محصولات مقرونبهصرفه و قابلقبولی برای چینیها تشکیل کند. این عمل وقتی انجام میشود که هوندا و نیسان تصمیم گرفتهاند تشکیل خود را در چین افت دهند.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر