به گزارش آیندگان
نقدی بر بازی خونی؛
«بازی خونی» فیلمی کند با حرکت حلزونی است
شهاب شهرزاد منتقد سینما معتقد است که فیلم بازی خونی کند و با حرکت حلزونی همراه بوده است.
آخرین مطالب
تاریخ : یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱
شهاب شهرزاد منتقد سینما درمورد فیلم سینمایی بازی خونی فرمود: بنظرم بازی خونی یک فیلم کند با حرکت حلزونی، خود نمایانه و مزاحم دوربین می بود. در درجه اول آن چیزی که برای من جلب دقت کرد او گفتوگوهای دو نفره می بود که یک کار غیر حرفهای در فیلمبرداری می بود یا این که حرکت زائد دوربین را داشتیم، برای مثال هنگامی که مینا با نامزد خود در حال او مباحثه می بود حرکتهای چرخشی بی علت را مشاهده کردیم.
او همین طور گفت: یک ترکیب نامتناسب ساختاری داشتیم یعنی به نظر میرسید تنها چیزی که در ساخت فیلم به آن دقت نشده است، فرم و ساختار می بود.
او گفت: صدا ترکیب نامناسبی داشت. یقیناً حالت صدا در برج میلاد به زمان پخش فیلم صیاد هم آزار دهنده می بود. ازدحام جمعیت و صدای محیط به طوری می بود که گویا بخشی از صدای فیلم از سالن کناری درحال پخش می بود. بنظر میرسد این کار نقص صدای فیلم و پخش صدای سالن می بود و هردو مورد اشکال می بود.
شهاب شهرزاد او گفت: اکشنها و تحرکات ساختگی را در این فیلم مشاهده کردیم، در صحنه درگیری سعید با مزاحم در وقتی که مزاحمت برای الهه یا مینا تشکیل شد یک بهم ریختگی و شلختگی وجود داشت، بازیها و دیالوگها به شدت سطحی می بود و موسیقی گل درشت و تحمیلی داشت، فرقی نمیکند در صحنههای التهاب یا احساسی، آنقدر موسیقی اغراق آمیز می بود که شما به یاد اغاز دهه شصت میافتادید.
وی با دقت به پاسداشت زبان فارسی گفت: فیلم از نظر تکیه بر پاسداشت زبان فارسی، بی دقت می بود، یک مثال ساده منفعت گیری از واژه پروتکل می بود که در کلام ناصر و بخشی از فیلم داشتیم.
او گفت: به طور کلی فقدان فرم و ساختار مناسب را داشتیم و یکی از مسائل مهم که به سازنده کار برمیگردد این می بود که دوربین بر مقاومت مردم تمرکز نکرده بلکه بر روی خلیل و همرزمان او تمرکز داشته است. برخلاف این که در وصیتنامه امام راحل(ره) از تنها شهری که نامبرده شده آمل و مقاومت مردم به گفتن شهر هزار سنگر است.
منتقد سینما فرمود: در کلمات بازی خونی در گفتاری که میشنویم چیز فرد دیگر وجود ندارد و فقط شعار است. بنظرم خود سازندگان تاثییر هم نتوانستند یک خلاصه داستان از فیلم اراعه دهند، چون اگر در رسانهها هم بگردید با این چنین چیزی روبه رو میشوید، که به جای داستان یا خلاصه داستان باید منطقی تصمیم بگیریم و نه احساسی. یعنی گویا خود سازندگان تاثییر هم از گفتن خلاصه داستان ناتوان مانده چه برسد به مخاطب که اصولا با فیلمی روبه رو است که برای سینما ساخته نشده و بنظر من با یک تاثییر سفارشی تلویزیونی است.
باشگاه خبرنگاران جوان
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر
منبع