به گزارش آیندگان
مدل مفهومی بی ام و ویژن که مثالای از خودروهای آتی این برند آلمانی است، بدون روکشهای استتار در نمایشگاه ماشین شانگهای حاضر شد. این ماشین مفهومی به تشکیل زیاد نخواهد رسید اما نمایانگر زیرساختی است که محصولات تازه بیامو بر پایه آن گسترش مییابند. این ماشین با نام کامل BMW Vision Driving Experience شناخته میشود.
بی ام و ویژن Driving Experience در نمایشگاه ماشین شانگهای با رنگ نوآورانه و نورپردازی به نمایش درآمد. رنگ خاص این ماشین حساس به نور است و با دریافت نور محیط، شارژ میشود. به این علت حتی کمترین مقدار نور نیز برای این ماشین کافی است تا انرژی الکتریکی مورد نیازش را دریافت کند.
بسته به سطح شارژ، این رنگ از زرد مایل به سفید تا زرد نئون متغیر است. علاوهبراین، تکه عقب با نوعی فیلم رنگی پوشانده است که درصورت تحریک توسط نور ماورا بنفش، تحول رنگ میدهد و از عقب به جلو یک مطرح رنگی تشکیل میکند. بیامو میگوید این مطرحهای رنگی، نمادی از منحصربهفرد بودن و نوآوری ماشین است.
رانندگی خودران در بی ام و ویژن
در داخل کابین بی ام و ویژن Driving Experience، کامپیوتری قرار دارد که همه عملکردهای رانندگی را بهصورت خودکار محاسبه میکند. در نسخه رونمایی شده در نمایشگاه شانگهای، این کامپیوتر بهصورت کامل در کنسول مرکزی BMW Vision Driving Experience قابل مشاهده است. بهگفتن قسمت نهایی جذابیت، رانندگان آزمایشی بیامو یعنی «جنز کلینگمن» و «الیاس هاوندتونجی» پتانسیل بسیار ماشین را با مانورهای رانندگی دیدنی نشان خواهند داد.
آخرین مطالب
- نسخه پایینرده سدان اسپرت آئودی e-tron GT کواترو اراعه شد_آیندگان
- موتور همجوشی هستهای میتواند انسان را ۴۵ روزه به مریخ رساند!_آیندگان
- ایندگان – حسن پورشیرازی «بوقچی» می شود_آیندگان
- دیجیکالا اجرا کرد: کمپین «به قیمتش میارزه» برای خرید هوشمندانه لوازم خانگی_آیندگان
- ایجنت کدنویسی Codex برای ChatGPT معارفه شد_آیندگان
یکی از نکات مهم بی ام و ویژن، آیرودینامیک فعال رانندگی است. به حرف های بیامو، این سیستم آیرودینامیک فعال نیروی رو به پایین تا ۱.۲ تن و نیروهای جانبی تا سطح ۳ گرم را تشکیل میکند. این رقم های، تنها در خودروهای فرمول یک قابل دسترسی می باشند.

در مدل مفهومی بی ام و، رایانه مرکزی مسئول حرکت، ترمز، شارژ از طریق بازیابی ترمز و عملکردهای جزئی فرمان است. با پردازش سریع اطلاعات و کنترل سریع موتورهای برقی، این ماشین به چابکی و پایداری رانندگی دست مییابد. این چنین ۹۸ درصد از عملیات بازیابی انرژی ترمزها در اختیار این کامپیوتر است.
بی ام و برای مدل مفهومی تازه خود قوسهای چرخ بزرگ، جلوپنجره فرورفته و سبک دماغ کوسه را در نظر گرفته است. این موارد، الگوهای طراحی تازه بی ام و می باشند. این چنین جلوپنجرههای دوگانه کلیوی شکل بیامو در مدل مفهومی BMW Vision Driving Experience نیز با چراغهای جلو ادغام شدهاند تا نورپردازی سهبعدی حاصل شود. اولین ماشین همه الکتریکی مبتنی بر این مدل مفهومی تا آخر سال از خط تشکیل کارخانه دبرسن بیامو در مجارستان خارج خواهد شد.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر