به گزارش آیندگان
وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) در دادگاه نظر داد که گوگل ۲ محصول تبلیغاتی خود را برای برگشت دادن رقابت در فضای فناوری تبلیغات بفروشد. این نظر بعد از آن نقل شده که قاضی ماه قبل گوگل را به تهمت «کسب و نگه داری به عمد قوت انحصاری» در فضای تبلیغات دیجیتال مجرم شناخت.
بر پایه گزارش ورج، وزارت دادگستری و گوگل هر دو خواستهایی برای اصلاح انحصارطلبی این شرکت در قسمت فناوری تبلیغات اراعه کردند. مطرح وزارت دادگستری نظر میکند که گوگل ۲ قسمت مهم از تجارت خود را بفروشد: پلتفرم AdX و پلتفرم مدیریت تبلیغات DoubleClick for Publishers یا DFP که اکنون Google Ad Manager نامیده میشود. از سویی گوگل که تصمیم دارد به حکم اولیه اعتراض کند، از دادگاه میخواهد تغییرات هدفمندی را در برخی از روشهای تجاری اعمال کند اما شرکت را وادار به فروش قسمتهای گوناگون خود نکند.
نظر وزارت دادگستری برای فروش محصولات تبلیغاتی گوگل
وزارت دادگستری ادعا میکند گوگل کاری کرده است که ناشران در صورت عدم منفعت گیری از AdX درآمد قابل توجهی را از دست بدهند. این چنین این غول جستجو را به تشکیل انحصار با ادغام AdX و DFP متهم کرده تا وبسایتها را ناچار به منفعت گیری از محصول ناشر گوگل کند.
وزارت دادگستری با استناد به حکم اولیه دادگاه میگوید AdX «انتقال به صرافیهای رقیب را برای مشتریان در هر دو طرف بازار تبادل تبلیغات دشوارتر کرده است». در مطرح وزارت دادگستری آمده است که گوگل باید «در اسرع زمان» کسبوکار AdX خود را بفروشد. این چنین نظر شده که گوگل به زمان ۱۰ سال از فعالیت در حوزه تبادل تبلیغات منع شود.
آخرین مطالب
- دانشمندان بریتانیایی باتری لیتیومی با قابلیت جذب کربندیاکسید گسترش دادند_آیندگان
- آموزش رایگان لینوکس از مبتدی تا حرفهای_آیندگان
- آدرس شرکت فرصت در مشهد دفتر مرکزی طراحی سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ
- نردبان کابل چیست و چه تفاوتی با سینی کابل دارد؟
- آیا مصرف زعفران در بارداری خطرناک است؟ حقایقی که هر مادر بارداری باید بداند!
وزارت دادگستری این چنین نظر واگذاری «مرحلهای» DFP را داده است. در حکم اولیه دادگاه آمده می بود که گوگل با پیونددادن DFP به AdX، مشتریان را وادار کرده از محصولی منفعت گیری کنند که «اگر ناچار نبودند از آن منفعت گیری نمیکردند.» برای مرحله اول، وزارت دادگستری نظر میکند که گوگل یک API تشکیل کند که به این پلتفرم اجازه میدهد با دیگر مراکز تبادل تبلیغات ادغام شود و این چنین یک ویژگی برای استخراج دادهها اراعه دهد تا ناشران امکان انتقال دادههای خود از DFP به یک سرور تبلیغاتی دیگر را داشته باشند. در کنار این موارد، وزارت دادگستری نظر میدهد که گوگل باید دادههایی را که از طریق DFP بهدست آورده است، به اشتراک بگذارد.
یقیناً گوگل با این پیشنهادها ناموافق است. این شرکت راهکارهای فرد دیگر نظر میدهد و نمیخواهد AdX یا DFP را بفروشد؛ این شرکت میگوید این کسبوکارها را بهطور منصفانه و بدون تصمیم غیرقانونی خریداری کرده است. گوگل اضافه میکند که بهعلت طراحی خاص این سرویسها، واگذاری آنها به سادگی انجام نمیشود و نمیتوان کد منبع AdX یا DFP را به یک خریدار فروخت. این شرکت ادعا میکند که واگذاری الزام تشکیل نسخههای جدیدی از AdX و DFP است که خارج از گوگل کار کنند، فرایندی که تخمین زده میشود حداقل ۵ سال طول بکشد. گوگل این چنین میگوید این فرایند بهطور قابل توجهی به مشتریان AdX و DFP صدمه میرساند.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر