به گزارش آیندگان
به گزارش گروه اجتماعی ، در نشست هماندیشی اعضای هیأت نخبه با معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر سید جلیل حسینی، معاون آموزشی وزارت بهداشت بر اهمیت نقش دانشگاهها در پرورش نسلهای آینده و ارتقاء دانش و اخلاق اصرار کرد و او گفت: همه ما به نوعی معلم دانشگاه هستیم و این یکی از بزرگترین مسئولیتها و نقشها است که به ما زمان میدهد تا نسل آینده را به درجات بالای دانش و اخلاق برسانیم.
حسینی در این نشست به چالشهای حاضر در دانشگاهها و آموزش پزشکی اشاره کرد و افزود: اکنون، دانشگاهها تحت تأثیر مسائل گوناگون قرار دارند که افت استقبال از رشتههای گوناگون و مشکلات بسیاری را به همراه داشته است. این مسائل به اختصاصی در حوزه درمان و فشارهای کاری دستیاران پزشکی جهت نگرانی شده است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت این چنین بر اهمیت ربط نزدیک و مداوم با اساتید و دانشجویان بهمنظور شناسایی و از بین بردن مشکلات پافشاری و فرمود: مسئولیت ما در این عرصه زیاد مهم است و دانشگاهها باید بهطوری اداره شوند که هم در جهت رشد علمی و هم در جهت خدمت به جامعه حرکت کنند. نباید بگذاریم که از این زمانها و ظرفیتها به درستی منفعت گیری نشود.
وی در ادامه به قضیه عدل آموزشی و تسهیلگری اشاره و خاطرنشان کرد: کیفیت آموزش باید در همه سطوح نگه داری شود و همه افراد باید از خدمات آموزشی و پژوهشی به یک اندازه منفعتمند شوند. در این راستا، برنامههای تحول در آموزش پزشکی و مطرحهای شبیه باید بهطور جدی پیگیری شوند.
آخرین مطالب
- دیموس، قمر مریخ در آسمان سپیدهدم سیاره سرخ_آیندگان
- راهنمای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی
- چرا مشاوره تلفنی برای انتخاب رشته بهتر از حضوری است؟ + ۷ دلیل اساسی
- سازمان برنامه و بودجه راهاندازی سکوی یکپارچه مالی دولت را پیگیری میکند_آیندگان
- برای اپل پذیرفتن تعرفه بهتر از انتقال خط تشکیل آیفون به آمریکا است_آیندگان
حسینی این چنین از چالشهای اقتصادی حاضر در دانشگاهها و مراکز آموزشی سخن او گفت و افزود: بودجههای تخصیص داده شده به دانشگاهها و مراکز آموزشی، به اختصاصی در حوزه تجهیزات و منبع های، کافی نیست و باید تلاش کنیم تا با همکاری همه نهادها و ارگانها شرایط بهبود یابد.
وی این چنین به مشکلات زیرساختی در دانشگاهها، همانند افتخوابگاهها، کلاسهای نامناسب و تعداد زیاد دانشجویان در بیمارستانها، اشاره کرد و نقش رسانهها را در کنار وزارت بهداشت مهم دانست.
معاون آموزشی وزارت بهداشت این چنین با اشاره به اهمیت تشکیل کارگاههای مدیریتی و جانشینپروری برای اساتید و دانشجویان نخبه او گفت: دانشگاهها باید در سطح بینالمللی شناخته شوند و در عرصههای گوناگون علمی پیشرفت کنند. در این راستا، تشکیل کارگاههای مدیریتی برای اساتید و دانشجویان نخبه الزامی است تا در آینده بتوانند به مدیریتهای بالاتر و چالشهای پیچیدهتر بپردازند.
حسینی ابراز امیدواری کرد که با همافزایی و همکاری همه نهادها، مشکلات حاضر شناسایی و حل شده و ناظر پیشرفتهای قابل توجهی در دانشگاهها و آموزش پزشکی باشیم.
محمد جلیلی، رئیس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت نیز با اشاره به اهمیت جذب نخبگان علمی به دانشگاههای علوم پزشکی سرزمین، خبرداد: افرادی که برای عضویت در هیات علمی دانشگاه در قالب مطرح «جهت» مورد تایید بنیاد ملی نخبگان قرار میگیرند، می توانند با تایید هیأت های اجرایی جذب دانشگاههای سرزمین و خارج از فراخوان عمومی جذب شوند.
رئیس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت از تعلق تا ۲۰ درصد از مجوزهای جذب هیأت علمی دانشگاهها به نخبگان بنیاد ملی نخبگان خبر داد و او گفت: این عمل در راستای ترقی سطح علمی دانشگاههای علوم پزشکی سرزمین و حمایتاز نخبگان علمی سرزمین صورت میگیرد.
او گفت: در سال ۱۴۰۳، بیشتر از ۷۰ پرونده از نخبگان معارفهشده از سوی بنیاد ملی نخبگان در دست بازدید قرار گرفته است و تعداد بسیاری جذب شده یا در فرآیند جذب می باشند. علاوه بر این، افرادی که از با داشتن امتیازات نخبگی مورد تایید بنیاد در فراخوان شرکت می کنن نیز از امتیاز ترجیحی برخوردار می شوند.
جلیلی پافشاری کرد: مقصد ما تسهیل و تسریع فرآیند جذب نخبگان در دانشگاهها است تا این عزیزان بهشدت داخل عرصههای علمی و پژوهشی شوند و بتوانند در ترقی کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاهها نقش مؤثری ایفا کنند.
رئیس مرکز امور هیأت علمی این چنین از کوششهای معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای تسریع در فرآیندهای قانونی و اداری جذب نخبگان خبر داد و او گفت: به منظور تسریع در روال بازدید صلاحیتهای عمومی نخبگان هیاتی در مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت راه اندازی شده است.
وی از دانشگاهها خواست تا با دقت به ظرفیت علمی نخبگان، عرصههای ملزوم را برای وجود و فعالیتهای علمی آنان فراهم کنند و افزود: انتظار داریم افرادی که با گفتن نخبه شناخته خواهد شد با توانمندیهای خود منشأ تغیرات اساسی در دانشگاهها و سیستم آموزش عالی سرزمین شوند.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر