به گزارش آیندگان
«لو ونبین»، مدیر فنی برند گریت وال موتورز، خبرداد بعد از این برند هاوال فقط کراساوورهای همهچرخ محرک تشکیل خواهد کرد. مدلهای تازه هاوال به پیشرانه هیبریدی سهموتوره پیشرفته Hi4 تجهیزخواهند می بود.
هاوال از زمان تأسیس، جایگاهش را بهگفتن برندی متمرکز بر تشکیل شاسیبلندهای پرفروش در چین تثبیت کرده است. این شرکت تا بحال خودروهایی با سیستم همهچرخ محرک و دیفرانسیل جلو تشکیل میکرد اما هاوال تصمیم دارد از این بعد فقط خودروهای همهچرخ محرک بسازد.
به حرف های لو ونبین، اکنون فقط ۵ درصد کراساوورهای اقتصادی در چین به سیستم همهچرخ محرک مجهزند. درعینحال، این مقدار در ایالات متحده ۷۵ درصد و در کانادا ۸۹ درصد است. به حرف های مدیر فنی هاوال، محبوبیت پایین مدلهای همهچرخ محرک در چین بهعلت بینیازی به آنها نیست.
علت مهم این نوشته قیمت و هزینه نگهداری بالای خودروهای همهچرخ محرک و تصورات نادرست رانندگان چینی درمورد آنهاست. به حرف های مدیر ارشد هاوال، سیستم هیبریدی تازه Hi4 همه این مشکلات را حل میکند.
آخرین مطالب
- دیموس، قمر مریخ در آسمان سپیدهدم سیاره سرخ_آیندگان
- راهنمای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی
- چرا مشاوره تلفنی برای انتخاب رشته بهتر از حضوری است؟ + ۷ دلیل اساسی
- سازمان برنامه و بودجه راهاندازی سکوی یکپارچه مالی دولت را پیگیری میکند_آیندگان
- برای اپل پذیرفتن تعرفه بهتر از انتقال خط تشکیل آیفون به آمریکا است_آیندگان
لو ونبین او گفت مدلهای تجهیزبه سیستم Hi4 بهراحتی میتوانند با شرایط آبوهوایی دشوار کنار همراه شوند. درعینحال، رانندگان میتوانند از مزایای سیستم همهچرخ محرک در حالت همهبرقی منفعتمند شوند. سیستم Hi4 توانایی آفرود خوبی را فراهم میکند و پایداری ماشین را در جادهها افزایش میدهد.
هزینه پایین سیستم هیبریدی و همهچرخ محرک هاوال
به حرف های مدیر فنی هاوال، ویژگی مهم پیشرانه هیبریدی Hi4 هزینه پایین این سیستم است؛ درنتیجه، خودروهای همهچرخ محرک مقرونبهصرفهاند یقیناً ذات هیبریدی آنها امکان صرفهجویی در مصرف سوخت و افت هزینههای عملیاتی را فراهم میکند. متوسط، خودروهای تجهیزبه پیشرانه Hi4 در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۵ لیتر بنزین مصرف میکنند. در آینده همه مدلهای هاوال در چین با پیشرانه هیبریدی همهچرخ محرک اراعه خواهند شد.
سیستم هیبریدی Hi4 شامل یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با بازده حرارتی ۴۱.۵ درصد، پیشرانه برقی در جلو با بازده ۹۷.۷ درصد شامل جعبهدنده دوسرعته، موتور الکتریکی و میکروکنترلرها و یک موتور الکتریکی روی محور عقب با توان ۲۰۴ اسب بخار است.
تازه ترین مدل تجهیزبه پیشرانه Hi4 نسل دوم کراساوور هاوال شیائولونگ مکس خواهد می بود. مجموع خروجی این شاسیبلند ۳۲۴ اسب بخار و ۵۹۵ نیوتن متر است. میانگین مصرف سوخت این مدل ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اظهار شده است. برد حرکتی برقی شیائولونگ مکس ۱۶۵ کیلومتر و قیمت آن در چین از ۱۳۱ هزار و ۸۰۰ تا ۱۶۹ هزار و ۸۰۰ یوان است.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر