به گزارش آیندگان
یکسال پیش اولین مدلهای پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲.۲ معارفه شدند اما این خط تشکیل بهطور کامل آماده نشده است. بعد از اراعه مدلهای GTS، کاررا، تارگا و GT3، قرار است تا پورشه ۹۱۱ توربو S طی ماههای آینده معارفه شود. این چنین در کنار معارفه مدل توربو S، مدل توربو ساده نیز اراعه خواهد شد.
در قبل که اکثر مدلهای پورشه ۹۱۱ از موتور تنفس طبیعی منفعت گیری میکردند، مدلهای توربو به پیشرانههای متفاوت توربوشارژر تجهیزبودند. اکنون همه مدلهای پورشه ۹۱۱ از پیشرانه توربوشارژر منفعت میبرند. مدلهای توربو، قوت و گشتاور بیشتری اراعه خواهند داد. در مدلهای معمولی، مهندسان پورشه تلاش میکنند تا فرآیند کاری یک موتور درونسوز تنفس طبیعی را همانندسازی کنند.
پورشه ۹۱۱ توربو S به سیستم هیبریدی تجهیزمیشود
«الیور بلوم»، مدیرعامل پورشه، در جریان گزارش درآمد نیمسال نخست ۲۰۲۵، از معارفه پورشه ۹۱۱ توربو S در سال جاری خبر داد. به حرف های او، این ماشین از سیستم هیبریدی منفعت میبرد. پورشه مدتی پیش سهام قسمت باتری V4Drive را از گروه وارتا (Varta AG) خریداری کرد. مدلهای بعدی الکتریکی و هیبریدی پورشه، از باتریهای وارتا منفعت گیری خواهند کرد.
نسل جاری پورشه ۹۱۱ جیتیاس از سلولهای باتری استوانهای V4Drive منفعت گیری میکند. بعد از آنکه پورشه سهامدار مهم قسمت باتری وارتا شد، این قسمت به V4Smart تحول نام داد. بستههای باتری وارتا که در مدل جاری پورشه ۹۱۱ مورد منفعت گیری قرار میگیرند، ظرفیتی معادل ۱.۹ کیلووات ساعت دارند. تا آخر سال پورشه تصمیم دارد تا نیروی کار سایتهای Ellwangen و Nördlingen وارتا را افزایش دهد. مقصد از این کار، تشکیل باتریهای زیاد تر برای منفعت گیری در پورشه ۹۱۱ هیبریدی است.
آخرین مطالب
- گلکسی S26 زیر سایه بحران حافظه؛ تلاش سامسونگ برای جلوگیری از تأخیر_آیندگان
- لامبورگینی تمراریو با کیت بدنه دلنشین معارفه شد + عکس_آیندگان
- محتوای بزرگسالانه در ChatGPT از سهماهه اول سال ۲۰۲۶ آزاد میشود_آیندگان
- سندروم ویبره خیالی: توهم لرزش گوشی در عصر دیجیتال_آیندگان
- آب معدنی در بطریهای پلاستیکی چندان سالم نیست_آیندگان
منفعت گیری از سیستم هیبریدی در نسخه تازه پورشه ۹۱۱ توربو S، به معنی دریافت قوت زیاد تر از این ماشین است. نسخه قبلی ۹۱۱ توربو S قدرتی معادل ۶۴۰ اسببخار را از موتور ۳.۸ لیتری باکسر با توربوشارژرهای دوقلو اراعه میداد. یقیناً اضافه شدن قسمت هیبریدی به پورشه ۹۱۱ توربو S، به معنی افزایش وزن خواهد می بود. نسخه تازه پورشه ۹۱۱ جیتیاس بعد از فیسلیفت و اضافه شدن سیستم هیبریدی، ۴۷ کیلوگرم سنگینتر از قبل شده است.
درحالیکه نسل اول ماکان در سال ۲۰۲۸ جانشین بنزینی خواهد داشت، هیچ نشانهای وجود ندارد که یک باکستر/کیمن با موتور احتراقی تازه بعد از ۹۸۲ اراعه شود. پورشه همه تلاش خود را برای این قسمت روی خودروهای برقی متمرکز کرده است. این یک حرکت پرخطر است، با دقت به این که جذابیت مهم هر چهار نسل همیشه موتور بوده است، حتی مدلهای چهار سیلندر. با جانشینهای الکتریکی، گیربکس دستی نیز به قبل خواهد پیوست.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر