[ad_1]
به گزارش آیندگان
اپلیکیشن «کرفس» در گزارش کارکرد سال ۱۴۰۳، آمار و ارقامی از فعالیت خود در این سال انتشار کرده است که حاکی از رشد ۸۲ درصدی فروش این اپلیکیشن در سال قبل است
به گزارش دیجیاتو، مطابق این گزارش، عمده کاربران کرفس را زنان با سهم ۸۴ درصدی راه اندازی خواهند داد. این چنین در بین کاربران کرفس، جوانان ۲۵ تا ۳۵ ساله با سهم ۶۳.۶ درصدی، زیاد تر از بقیه گروههای سنی دیده خواهد شد. در رده دوم نیز کاربران ۱۸ تا ۲۵ ساله قرار دارند که ۲۹.۳ درصد کاربران این اپلیکیشن را راه اندازی خواهند داد.
۶۰ درصد کاربران، دچار اضافه وزن یا چاقی می باشند
دادههای کرفس در رابطه شاخص BMI کاربران، مشخص می کند نزدیک به ۴۰ درصد این افراد، با BMI بین ۲۵ تا ۲۹.۹، دارای اضافه وزن می باشند. بعد از آن نیز ۳۳ درصد افراد در حالت نرمال، ۱۸ درصد در شرایط چاقی درجه یک، ۴.۵ درصد چاقی درجه دو و ۱.۵ درصد در حالت چاقی درجه سه به سر میبرند.
میتوان نتیجه گرفت در سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۶۴ درصد جامعه کاربران کرفس در دسته چاقی و اضافه وزن قرار داشتهاند، یعنی از هر ۱۰ کاربر تقریبا ۶ نفر با قضیه چاقی یا اضافه وزن دچار بوده است.
آخرین مطالب
از هر ۴ نفر، یک نفر وزن کم کرده است
با وجود آمار بالای چاقی و اضافه وزن، قسمت قابل توجهی از این کاربران توانستهاند در سال قبل وزن خود را افت دهند.
کرفس اظهار کرده از هر ۴ نفر که در سال ۱۴۰۳ وزن خود را در این اپلیکیشن ثبت کرده، یک نفر موفق به افت آن شده است.
این اپلیکیشن مقدار تغییرات وزن این کاربران را به تفکیک، گزارش کرده است. ۱۵ درصد از کل کاربران کرفس در سال قبل، موفق به افت وزن خود تا ۵ کیلوگرم شدهاند. نزدیک به ۶ درصد افت ۵ تا ۱۰ کیلوگرمی و بیشتر از ۳ درصد نیز افت ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرمی را ثبت کردهاند.
کرفس در رابطه اثری که افت وزن روی سلامتی کاربران گذاشته توضیح داده است. مطابق آمارهای اراعهشده، چاقی درجه یک میتواند علتافزایش ۵۱ درصدی خطر ابتلا به سختی خون بالا، افزایش ۴۰ درصدی خطر ابراز اختلالات تنفسی، خطر ۱۹ درصدی افسردگی شدید و چندین بیماری و اختلال دیگر بشود.

رضایت کاربران کرفس در فروشگاههای اپلیکیشن
کرفس در بخشی از این گزارش به رضایت کاربران در فروشگاههای اپلیکیشن پرداخته است. امتیاز کرفس در مایکت عدد ۴.۵۸ و در بازار عدد ۴.۴ را مشخص می کند.
کرفس در اپاستور توانسته میانگین امتیاز ۴ را ثبت کند و در گوگلپلی نیز به میانگین امتیاز ۴.۳۹ رسیده است.
رژیمهای شخصیسازیشده در صدر محبوبیت
کاربران کرفس به رژیمهای شخصیسازیشده زیاد تر از انواع دیگر رژیمها اقبال نشان دادهاند. بیشتر از یک میلیون نفر از این افراد در سال ۱۴۰۳ به مقدار یک میلیون و ۸۹۵ هزار مرتبه از این رژیم منفعت گیری کردهاند.
بعد از آن نیز رژیم فستینگ ۱۶:۸ بدون صبحانه و رژیم فستینگ بدون شام، بیشترین محبوبیت را در بین کاربران کرفس داشته است.

رشد ۸۲ درصدی فروش ناخالص
کرفس سال ۱۴۰۳ را با ۶۲۲ هزار جستوجوکننده در اینستاگرام اغاز کرد و با جذب ۴۵ هزار فالوور تازه، تعداد جستوجوکنندگان خود در آخر سال را به ۷۰۷ هزار نفر رساند، معادل روزی ۱۲۰ کاربر تازه.
این چنین تعداد مشترکین فعال کرفس در این زمان ۵۰ درصد رشد کرده است. ۲۱ درصد از خریداران اشتراک کرفس در این سال، برای بار اول عمل به خرید اشتراک کردهاند.
این رشد در نهایت علتافزایش ۸۲ درصدی فروش ناخالص کرفس در سال ۱۴۰۳ شده است.

دادههای کرفس بیانگر این است که بهطور میانگین در هر ۳۰ دقیقه بیشتر از ۶ هزار کاربر فعال داخل اپلیکیشن کرفس فعالیت میکنند.
مطابق آمارهای مربوط به چسبندگی کاربران (User Stickness) نزدیک به ۱۳ درصد کاربران فعال ماهانه کرفس عادت به منفعت گیری روزانه از اپ دارند. این چنین نزدیک به ۳۴ درصد از کاربران فعال هفتگی هم بهصورت روزانه از اپلیکیشن کرفس منفعت گیری میکنند.
شهر تهران با در اختیار داشتن ۴۱ درصد کاربران بیشترین سهم را در این اپلیکیشن دارد. بعد از آن نیز اصفهان (۱۲ درصد)، کرج (۹ درصد)، تبریز (۸ درصد) و رشت (۶ درصد) قرار دارند.
کرفس از آینده چه میخواهد؟
کرفس چشمانداز خود را ساختن پلتفرمی برای از بین بردن کردن همه نیازهای سلامتی کاربر طراحی کرده است. در همین جهت برنامه کرفس اضافه کردن چند قابلیت کاربردی تازه در آیندهای نزدیک است.
یکی از این قابلیتها دستیار هوشمند درونبرنامهای است که کاربران میتوانند از طریق چت کردن با آن، جواب سوالات خود در حوزه سلامت را دریافت کنند.
دیتابیس مواد غذایی نیز قرار است با اراعه دستور تهیه غذاهای بینالمللی، سنتی و محلی ایرانی، به کاربران برای مدیریت برنامه غذایی پشتیبانی کند.
این چنین نمودار گزارش کارکرد کاربر از ویژگیهای تازه کرفس خواهد می بود که تصویری جامع و دقیق از مسیر طیشده کاربر اراعه میدهد.
فعالیت پرقدرت لونا
«لونا» یکی از محصولات کرفس است که سال ۱۴۰۰ با مقصد اراعه سرویسهای اختصاصی به زنان اراعه شد. این اپلیکیشن که تا به امروز بیشتر از دو میلیون کاربر را جذب کرده، قرار است در ادامه با اراعه ویژگیهای تازه، فعالیت خود را به شکلی جدیتر از سر بگیرد.
ویژگیهای جدیدی لونا شامل پیگیری سلامت روزانه، ربط با پزشک، دسترسی به اطلاعات معتبر در حوزه بهداشت و درمان و موارد اینچنینی خواهد می بود که بهزودی به این اپلیکیشن اضافه میشود.
همکاریهای B2B در راه است
همکاریهای B2B نیز یکی دیگر از محورهای برنامههای آتی کرفس است. این اپلیکیشن سلامتی اظهار کرده تصمیم دارد با اراعه پکیج سلامت به شرکتها، به مدیران برای پایش سلامت کاربران از طریق ابزارهای مراقبت روزانه پشتیبانی کند.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر
[ad_2]