[ad_1]
به گزارش آیندگان
نبرد مهم بین خودروسازان سنتی و تولیدکنندگان چینی نه در اروپا یا ایالات متحده، بلکه در کشورهای درحال گسترش و کمدرآمد در جریان است. خودروهای چینی بهمرور زمان به گزینهای جدی برای مشتریان در آمریکای لاتین، آفریقا، خاورمیانه، آسیای مرکزی و جنوبشرقی آسیا تبدیل شدهاند.
درحالیکه تیترهای خبری زیاد تر بر گسترش فعالیت خودروسازان چینی در اروپا تمرکز دارند، رقابت واقعی در بازارهای نوظهور درحال شکلگیری است.
یکی از عوامل کلیدی پیروزی برندهای چینی در این مناطق، قیمت رقابتی است. مصرفکنندگان در کشورهای درحال گسترش طبق معمولً نسبت به قیمت حساستر از کشورهای ثروتمند می باشند و خودروهای چینی طبق معمولً قیمتی مقرونبهصرفهتر از رقبای اروپایی، ژاپنی، کرهای و آمریکایی دارند. این اختلاف قیمت بهاختصاصی در قسمت خودروهای برقی قابل دقت است.
قربانیان مهم رشد فروش خودروهای چینی
دادهها نشان خواهند داد که قربانیان مهم رشد خودروسازان چینی برندهای معتبری همانند تویوتا، نیسان، هوندا، میتسوبیشی و سوزوکی از ژاپن؛ هیوندای و کیا از کره جنوبی؛ فیات، رنو و فولکس واگن از اروپا و شورولت و فورد از آمریکا بودهاند.
آخرین مطالب
این تحول در ترجیح مصرفکنندگان نه در اقتصادهای گسترشیافته بزرگ، بلکه در بازارهای نوظهور رخ داده است. درحالیکه خودروسازان چینی هم چنان وجود خود را در اروپا گسترش خواهند داد و تا آگوست ۲۰۲۵ به سهم بازار ۵ درصدی رسیدهاند، وجود آنها در کشورهایی همانند برزیل، تایلند و حتی استرالیا پررنگتر است.
در برزیل، به گفتن بزرگترین بازار خودرویی آمریکای لاتین، سهم بازار برندهای چینی از ۶.۸ درصد در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۴ به ۹.۱ درصد در سال جاری افزایش یافته است. مجموع فروش آنها بعد از فیات، فولکس واگن و شورولت در رتبه چهارم قرار دارد.
در استرالیا، یکی دیگر از بازارهای بزرگ، سهم آنها تا سپتامبر ۲۰۲۵ به نزدیک ۱۷ درصد رسید. این رقم نسبت به دوره شبیه در سال ۲۰۲۴، افزایش ۵.۳ درصدی داشته است.
در همین حال، خودروسازان سنتی درحال از دست دادن جایگاه خود در تعداد بسیاری از این بازارها می باشند. برای مثال، در اوکراین، تویوتا و رنو جای خود را به بیوایدی دادهاند. سهم بازار بیوایدی در اوکراین از ۳ درصد در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۴ به ۷.۷ درصد در سال جاری رسیده است.
روال شبیهی در سراسر آمریکای لاتین و آسیا قابل مشاهده است. در شیلی، شورولت درحال از دست دادن سهم بازار به سود گریت وال موتورز و چانگان است. بیوایدی داخل جمع ده برند برتر کلمبیا شده و فورد را کنار زده است. در نظر دیگر و در اندونزی، این برند به رتبه ششم رسیده است.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر
[ad_2]