[ad_1]
به گزارش آیندگان
«ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت، در پادکستی اظهار کرده که این شرکت مجدد تصمیم دارد تعداد کارکنان خود را افزایش دهد. مسئله قابلدقت این که او حرف های غول فناوری اینبار با تمرکز بر منفعتوری بالاتر و منفعت گیری گسترده از هوش مصنوعی برای ترقی کارایی تیمها و فرایندها نیروی تازه را استخدام خواهد کرد.
او در گفتگویی با «برد گرستنر»، اندوختهگذار و مجری پادکست BG2، او گفت:
«ما نیروی انسانی خود را افزایش خواهیم داد، اما این رشد با منفعتوری زیاد بیشتری نسبت به دوران پیش از هوش مصنوعی همراه خواهد می بود.»
در سال مالی ۲۰۲۵ که در ژوئن به آخر رسید، تعداد کارکنان مایکروسافت تحول چندان بسیاری نکرد و نزدیک به ۲۲۸ هزار نفر باقی ماند. در چندین مرحله تعدیل نیرو، حداقل ۶ هزار نفر از این تعداد اخراج شدند و در ماه ژوئیه نیز ۹ هزار نفر دیگر شغل خود را از دست دادند.
آخرین مطالب
- ترید و بازارهای مالی: انتخاب بروکر، نقش تریدر و رازهای موفقیت
- آغاز لیگ برتر معاملهگران X با ۵۰ گرم طلا و ۱۰هزار دلار جایزه
- راهنمای نخبگان مالی: از معاملات انتقالی تا نبض وال استریت
- نحوه انتخاب سازنده مناسب در منطقه ۵ تهران برای مشارکت + معرفی ۱ گزینه مطمئن
- بهترین دموهای آسترا برای کسبوکارهای ایرانی
تمرکز مایکروسافت روی افزایش منفعتوری کارمندان با هوش مصنوعی
نادلا در پادکست BG2 توضیح داده که رشد آینده نیروی انسانی مایکروسافت بهپشتیبانی منفعتوری بالاتر ناشی از هوش مصنوعی صورت خواهد گرفت. او یادآور شده که OpenAI، شریک نزدیک مایکروسافت، در سال ۲۰۲۲ دستیار ChatGPT را معارفه کرد و در همان سال، تعداد کارکنان مایکروسافت ۲۲ درصد افزایش اشکار کردند.
به حرف های نادلا، کارمندان یاد خواهند گرفت که کار خود را به روشای متفاوت انجام بدهند. او میگوید مایکروسافت میخواهد مطمعن اشکار کند که همه کارکنان به قابلیتهای هوش مصنوعی در نرمافزارهای منفعتوری Microsoft 365 و دستیار برنامهنویسی GitHub Copilot دسترسی داشته باشند. این سرویسها از مدلهای هوش مصنوعی شرکتهای Anthropic و OpenAI منفعت گیری میکنند.
مدیرعامل مایکروسافت میگوید:
«فرایند کنارگذاشتن راه حلهای قدیمی و یادگیری راه حلهای تازه به گمان زیادً نزدیک به یک سال طول میکشد، و سپس رشد نیروی انسانی با حداکثر منفعتوری اتفاق خواهد افتاد.»
نادلا این چنین توضیح داده که در چند دهه پیش نیز شرایط شبیهی وجود داشته است؛ وقتی که شرکتها از فکس برای ارسال یادداشتهای داخلی خود منفعت گیری میکردند، اما با ظهور ایمیل و اکسل راه حلها کاملاً تحول کردند. در این رابطه او حرف های است:
«امروزه هر نوع برنامهریزی یا اجرای کارها با هوش مصنوعی اغاز میشود. با هوش مصنوعی تحقیق میکنید، با هوش مصنوعی فکر میکنید و نتایج را با همکاران خود به اشتراک میگذارید.»
این اظهارات درحالی انتشار شده که در هفته قبل، آمازون ۱۴ هزار کارمند شرکتی خود را اخراج کرده می بود.
دسته بندی مطالب
فرهنگ وهنر
[ad_2]