[ad_1]
رئیسجمهور تأکید کرد دستگاههای دولتی موظف به حمایت در ابعاد مالی و حقوقی از دانشبنیانها هستند. طبق گزارش معاونت علمی، حجم قراردادهای منعقدشده از سوی دستگاههای اجرایی با شرکتهای دانشبنیان 6 برابر شده است.
به گزارش دیجیاتو و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری، «ابراهیم رئیسی»، رئیسجمهور، در جلسه روز گذشته هیئت دولت به گزارش معاونت علمی اشاره کرد و گفت: «همه دستگاههای دولتی موظفند در راستای اجرای مصوبه ایجاد خط ارتباط کاری با شرکتهای دانشبنیان در ابعاد مالی و حقوقی از این شرکتها حمایت کنند.»
گزارش معاونت علمی به افزایش شرکتهای دانشبنیان، تا 900 شرکت همکار با وزارت نیرو و تا 500 شرکت همکار با وزارت نفت، اختصاص داشت.
گفتنی است طبق قانون «جهش تولید دانشبنیان» که اردیبهشتماه سال گذشته تصویب شد، بهمنظور حمایت از کالاهای ایرانی، تولیدات و خدمات شرکتهای دانشبنیان، دستگاههای اجرایی دولتی مجاز هستند با شرکتهای دانشبنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری قرارداد مرتبط با کالا و خدمات دانشبنیان منعقد کنند.
آخرین مطالب
- ایندگان – «هزارمین شب» از گریم «مهدی سلوکی» رونمایی کرد_آیندگان
- مدیتیشن ژاپنی برای افت استرس؛ ۶ منفعت شگفتانگیز ذن_آیندگان
- ایندگان – فراخوان سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم کودک انتشار شد_آیندگان
- سوئد گام اول را محکم برداشت و صدرنشین شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_آیندگان
- رسوایی KPMG؛ گزارش مهم مزایای هوش مصنوعی پر از توهمات هوش مصنوعی بود_آیندگان
در این قانون حمایتهای مختلفی از شرکتها و مؤسسات دانشبنیان پیشبینی شده است که «روحالله دهقانی فیروزآبادی»، معاون علمی رئیسجمهور، آن را نشاندهنده عزم جدی این دولت برای توسعه اقتصاد دانشبنیان و مردمیسازی آن میداند.
او با تأکید بر اینکه اجرای این قانون و آییننامههای آن از دستاوردهای دولت است، ابراز امیدواری کرد که این امر بتواند اقتصاد کشور را متحول کند.
اگرچه حمایت از بخش خصوصی و شرکتهای دانشبنیان موضوع تحسینبرانگیزی است، اما باید سازوکارهای این حمایت نیز بهطور شفاف اعلام شود تا از بروز هرگونه رانت و فساد در پی این حمایتهای دستوری جلوگیری گردد.
[ad_2]
منبع