مرخصی استعلاجی یکی از انواع مرخصیهای افراد شاغل تحت پوشش بیمه فراهم اجتماعی محسوب میشود که اختصاصی دوران بیماری و گذراندن دوره نقاهت است. میدانید چند روز در سال مرخصی استعلاجی داریم و چه شرایطی دارد؟ هرآنچه ملزوم است درمورد در این باره بدانید، در این مقاله خواهید خواند. مرخصی […]
دسته: کسب وکار
اهمیت نگه داری کارکنان؛ ۱۰ عاملی که کمکتان میکند
یک سازمان یا کسبوکار نمیتواند بدون کارکنان به حیات خود ادامه دهد. اگر کارکنان یک مجموعه تمایلی به ماندن نداشته باشند و به جستوجو ترک سازمان باشند، یعنی مشکلی جدی وجود دارد؛ احتمالا فرهنگ سازمانی و محیط کاری نامناسب دلیلش باشد و احتمالا هم رفتارهای مدیر علترنجش مداوم آنها میشود. […]
مرخصی استحقاقی؛ هرآنچه باید بدانید
در قبلهای دور، گروه بزرگی از انسانها برده یا رعیت بودند. آنها هیچ حقی نداشتند و باید همهزمان برای اربابان، پادشاهان یا زمینداران کار میکردند. اما در دو قرن قبل نظام اجتماعی بهمرور زمان تحول کرد و قوانین کار نوشته شدند تا روابط بین کارگر و کارفرما تنظیم شوند. در […]
۱۳ چالش رایج رهبری و روش روبه رو رهبران موفق با آنها
در دنیای امروز، نقش رهبری در پیشرفت سازمان و رسیدن به پیروزی بر فردی پوشیده نیست. ما فقط پیروزی رهبران بزرگ و اثرگذار را میبینیم، اما هنگامی دقیقتر به زندگی کاری آنها نگاه کنیم، میفهمیم که در مسیر رسیدن به پیروزی با چه مشکلات کوچک و بزرگی دستوپنجه نرم کردهاند. […]
کارت ویزیت دیجیتال چیست؛ مزایا و روش تهیه آن
تابهحال کارت ویزیت فروشگاهی را گم کردهاید؟ یا در موقعیتی قرار گرفتهاید که یک مشتری بالقوه ببینید و کارت ویزیت همراهتان نباشد؟ کارت ویزیت دیجیتال را دقیقا برای از بین بردن این مشکل طراحی کردهاند. این کارت ویزیتها هیچ زمان گم نمیشوند، مقرونبهصرفهاند و اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطبان میگذارند. […]
هنگامی کارمند آماده ترفیع نیست؛ نشانهها و روش برخورد
این که کدام کارمند ترفیع بگیرد و مسئولیتهای سنگینتری به او واگذار بشود، برای مدیران و رهبران سازمانها و کسبوکارها تصمیمی دشوار است. اگر فرد نامناسب یا ناآماده را در منصبی تازه قرار دهیم، باید پیامدهای گاه جدی آن را به جان بخریم. بعد ملزوم است که نشانههای آمادهنبودن کارمند […]
vuca چیست؛ روشی برای برنامهریزی در دنیای پیچیده امروز
در دنیای پیچیده و پرشتاب امروز که تغییرات بهشدت و بدون آنکه بتوان آنها را دقیقا پیشبینی کرد رخ خواهند داد، رشد و بقا برای سازمانها و کسبوکارها دشوارتر از قبل شده است. در این اوضاع، وجود ابزارهایی کاربردی برای فهمیدن سازوکار جهان الزامی به نظر میرسد. ووکا (VUCA) یکی […]
۱۶ عادت کاری سمی که باید ترک کنید
رفتارها و عادتهای سمی همانند افتراگویی، منفیگرایی، بینظمی، اهمالکاری، سرزنش و زورگویی بزرگترین شدتگیرهای پیشرفت ما در محیط کارند. این عادتها نهفقط ما را از اهدافمان دور نگه میدارند، بلکه محیط کار را برای همه اعضا مخرب و پرتنش میکنند. در این مقاله، ۱۶ نمونه از این رفتارها را معارفه […]
چطور به رئیسمان بگوییم حجم کارمان زیاد است؟
کار بیشتر از حد ذهن و بدن ما را خسته و در طویل مدت فرسوده میکند، بعد ملزوم است این مشکل را رفع کنیم. بااینحال سخن بگویید کردن با رئیسمان در این باره چالشبرانگیز است. چطور بدون این که تنبل یا از زیر کار در رو به نظر برسیم، این […]
بلاگر چیست؛ تفاوت آن با ولاگر، واینر و اینفلوئنسر
اگر در فضای مجازی فعالیت دارید، بهگمان زیاد اصطلاحاتی نظیر بلاگر به گوشتان خوردهاند. تعداد بسیاری از ما معنی درست بلاگر را نمیدانیم. برای مثال زیادها هرکسی را که در اینستاگرام فعالیت میکند و زندگی روزمره خود را به نمایش میگذارد، بلاگر در نظر میگیرند. این تفکر نادرست نیست، اما […]